Upptäckte till min fasa att plektrumskyddet på min Fender P 62RI CIJ-04 spruckit vid utgångsjacket, säkert beroende på ett ryck i kabeln. Hur lagar man det bäst? Går det att limma och isf med vad för lim? Tejpa från baksidan? Limma fast något tunt men starkt på baksidan?
Vad göra?? Bär emot att sätta på ett nytt P-skydd, det är så snyggt. Gig på lördag till råga på allt.
Limma dit en bit 0,10 mm mässingplåt på baksidan t.ex.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Klopper skrev:Limma dit en bit 0,10 mm mässingplåt på baksidan t.ex.
Vad ska man använda för lim då?
Jag skulle använda långsamhärdande Araldit = epoxilim.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Lowlife skrev:Finns både snabb och långsam epoxy. Snabb= ca 15 min, långsam= ca 8 tim.
Viktigt är att rugga upp ytorna med t ex slipduk innan limning.
+1
Jag kommer absolut att behöva nån plåt, men brukar man limma en plåt under hela skyddet eller bara där det är trasigt? Blir det i så fall inte fult när det blir en glipa?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
TDHP skrev:Jag kommer absolut att behöva nån plåt, men brukar man limma en plåt under hela skyddet eller bara där det är trasigt? Blir det i så fall inte fult när det blir en glipa?
0,10 mm?
Tror att du överlever den glipan!
TDHP skrev:Jag kommer absolut att behöva nån plåt, men brukar man limma en plåt under hela skyddet eller bara där det är trasigt? Blir det i så fall inte fult när det blir en glipa?
0,10 mm?
Jasså?
Lägg ett 0.10 bladmått under ett p-skydd och lägg det på ett bord tex, visst syns det!
Men ok, i sammanhanget spelar det ju inte så stor roll!
Det är ju inte så att min basa är mint direkt!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
0,10 mm?
Jasså?
Lägg ett 0.10 bladmått under ett p-skydd och lägg det på ett bord tex, visst syns det!
Men ok, i sammanhanget spelar det ju inte så stor roll!
Det är ju inte så att min basa är mint direkt!
Är du inte känslig för tjocleken kan du ju ta ett sånt av guldanodiserat aluminium under ...