Presicion VI, basgitarr!!

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
epa
Medlem+

Inlägg av epa »

haha... kul att ni peppar, tror ni kommer bli ännu nöjdare när den är klar och det sitter an jagguar/bassVI panel med switchar på den.... Ska prova att ha en extra volym på humbuckern och se om det går att få ur ännu flera ljud...

Sen håller jag även på med en gitarr... har en jaguar/jazzmaster-kopia som jag håller på att styra upp med ordentligt svaj och med bra elektronik...
Så jag kommer få strata-mickarna som sitter på den över snart... så ska prova att sula på en sån på basen sen... kommer även testa jaguarmickarna som är på ingång...
Fuuzzzz.....
Användarvisningsbild
epa
Medlem+

Inlägg av epa »

Har lite planer nu... ska pula ihop min snart, blev lite mycket jobb med en gitarr jag byggt om rejält...

Jag börjar fundera på att mecka ihop ett par stycken basgitarrer, vad skulle man vara villig att betala för en sån?
Fuuzzzz.....
Användarvisningsbild
newheartshadow
VIP medlem

Inlägg av newheartshadow »

Jag är intresserad men det beror såklart lite på priset och utförandet.
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack

Användarvisningsbild
epa
Medlem+

Inlägg av epa »

Den som jag snart ska börja med är en 2tons sunburst pbas med relativt smal halls, smalare än falconen jag gjorde. Tror den kommer bli riktigt bra. Tippar på runt 3laxar nånstans, om det ska in humbucker å switchar.

Tar foto när jag börjar...
Fuuzzzz.....
Användarvisningsbild
epa
Medlem+

Inlägg av epa »

!MK2!

Det är inte helt klart än men inte så långt ifrån, ska göra iordning sadeln och fixa dit två stämskruvar till sen är den klar i grundutförande.... Det är Gotoh tune-o-matic stall...

Skulle kunna släppa den med dom specarna för 2300:- eller nått...

Strängarna ser lite skumma ut eftersom dom inte är uppstämda, måste som sagt fixa sadeln först...
Bild

Bild

Bild

Blir ju sjukt ballt, lira brutalt jävla mos på en enorm gubb-blues gura!!!
Fuuzzzz.....
Användarvisningsbild
epa
Medlem+

Inlägg av epa »

Nästan helt klar!! (korspostar från säljes anonsen,)

Bild

Lirade in små skeva demos... Man hör iaf soundet på den, försökte täcka upp lite olika spelstilar trots att jag inte är nått ess....

Här är den i gura sterk och med overdrive/fuzz...
http://soundcloud.com/noiseforsupper/pbasviamp
basen>SD1stimkfoot>DIYfuzz>moddad big muff>valve JR , inte så yberfett som den låter i en stor basstekare, men man får en bra bild hur den låter som gitarr...

Linead med bass amp room:
http://soundcloud.com/noiseforsupper/pbasviline
Här får man en bättre bild av bottnen i den, och hur den är som bas snarare än gitarr...
Fuuzzzz.....
Skriv svar