För mig är det nog mer avståndet mellan mickarna som är problemet.. det ser lite ut som en stretchad historia... ungefär som en volvo 740 limousin jämför med en 740..Roland skrev: Samtidigt är den ju ganska spännande, och någonstans blir man ju intresserad...men så säger det stopp ändå, just pga av plektrumskyddet...
Fenderbacker
- macahan
- Medlem+++
- Viktorl
- Medlem+
- macahan
- Medlem+++
hmm.. njae.. alltså jag syftade ju på thunderbird jag.. där är det väl parallellt med den typen av mickar har jag för mig.. jaja.. det är bara ett ord.
Du kan vara inne på det som jag också är inne på avseende plektrumskyddet.
program..
just det här är gjort i autocad och sedan färglagt på 2 minuter i photoshop.
jag gillar inte riktigt flytten av stallmicken om jag ska vara ärlig så den åker tillbaks.
Du kan vara inne på det som jag också är inne på avseende plektrumskyddet.
program..
just det här är gjort i autocad och sedan färglagt på 2 minuter i photoshop.
jag gillar inte riktigt flytten av stallmicken om jag ska vara ärlig så den åker tillbaks.
- Evilbiker
- Medlem++
- Viktorl
- Medlem+
- Evilbiker
- Medlem++
- fieldflower
- Hedersmedlem
Och läste jag rätt att det var pressade alu-mickar a'la tidig T-bird du var ute efter, macahan...?Evilbiker skrev:Jag såg väl det!macahan skrev:Kul att du gillar den! Speciellt med tanke på att jag tänkte ha urban-mickar i den!Evilbiker skrev:Denna tråd har jag missat, rolig och detta kommer bli en grymt snygg bas! COOL
Sista bilden tycker jag var snyggast!
Jag dreglar ju på mig vid tanken på att få dit såna på min Epi T-bird (som fått silver HW sedan tidigare).
Medlem i PB50+
- macahan
- Medlem+++
- macahan
- Medlem+++
En ny version på plektrumskyddet och lite test av klassiska rickenbackerkulörer bara för att känna på formerna i annat sammanhang än grönt.
Lite grönt som vanligt..

Eller varför inte Jetglo?

Eller kanske lite Burgundy?

Eller om den skulle vara Azurglo?

Eller om man kanske skulle slänga på en lönntopp och göra Mapleglo?

Lite grönt som vanligt..

Eller varför inte Jetglo?

Eller kanske lite Burgundy?

Eller om den skulle vara Azurglo?

Eller om man kanske skulle slänga på en lönntopp och göra Mapleglo?

- Evilbiker
- Medlem++
- macahan
- Medlem+++
ja.. alltså.. den gjorde intryck på mig den basen och är faktiskt det som jag baserar den här idén på.. men det är skönt att se formerna i andra kulörsammanhang. Men jag är ganska säker på att lönntopp och see through grön är det jag vill ha.. om jag inte ska bara ha see through grön på mahognyn direkt.Evilbiker skrev:Lönntopp och grön see through som Ricken i din tråd gröna basar!
- Evilbiker
- Medlem++
Den gröna kommer inte komma fram på mahognyn, tror jag! LÖNNTOPP!macahan skrev:ja.. alltså.. den gjorde intryck på mig den basen och är faktiskt det som jag baserar den här idén på.. men det är skönt att se formerna i andra kulörsammanhang. Men jag är ganska säker på att lönntopp och see through grön är det jag vill ha.. om jag inte ska bara ha see through grön på mahognyn direkt.Evilbiker skrev:Lönntopp och grön see through som Ricken i din tråd gröna basar!

- TDHP
- Forumvärd
Tänkte mest man kunde få till nån cool variant med 2+2 på Fendertyphuvud för att få lite mer Rick-twist på det hela. Men jag shooopar för illa...macahan skrev:Ja.. på någon annans bas kanske, men jag har svårt för såna skallar på fenderkroppar faktiskt...TDHP skrev:Skulle det inte vara coolt med ett 2+2 huvud också?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- mikkejohansson
- Medlem++
- macahan
- Medlem+++
Njae.. alltså.. jag gillar ju inte 2+2skallar.. jag gillar rickenbackerns.. men förutom den tycker jag klöverstämmisarna ser malplacerade ut på de flesta andra som trots allt har snygga former (hagström, gibson etc.)
Jag testade lite smått i en variant här bara för att få känna lite på skillnaderna mot den senaste versionen.
njaeee.. jag vet inte jag.. men det behövs en stor bellplate för att balansera upp huvudet mot kroppen.. tror jag.

Jag testade lite smått i en variant här bara för att få känna lite på skillnaderna mot den senaste versionen.
njaeee.. jag vet inte jag.. men det behövs en stor bellplate för att balansera upp huvudet mot kroppen.. tror jag.

- macahan
- Medlem+++