Le Contrebasse skrev:Ska bara fixa batterier....återkommer....affären stänger 21....*stressad*whatawaste skrev:5200:- inkl. case. ( Ok pris om den varit bra...3700:- känns ok för en lite trasig men fullt fungerande... )Le Contrebasse skrev:Ok, vad gav du för den från början?whatawaste skrev:Nu har jag pratat med säljaren som känner sig lurad av musikaffären.
Har till imorrn på mig att bestämma mig. 1500:- får jag tillbaka...om jag behåller den.
Tacksam för fler råd ang reparationen, så jag vet om det är värt att leva med "problemet"...
Ok, jo det är ju rätt schysst, beroende på hur allvarligt det är. Tror du att du skulle kunna lägga upp nån bild?
Spector - Greppbrädan släppt !!! - BILDER !!!
- whatawaste
- Medlem++
Spector NS2
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre
Mesa D800 med PH412
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre
Mesa D800 med PH412
- whatawaste
- Medlem++
- knedy
- VIP medlem
- whatawaste
- Medlem++
knedy skrev:Nä det där var värre än jag trodde, omöjligt att han inte visste om det där när den såldes. Det bästa att göra är väl egentligen att ta loss greppbrädan och limma om den helt igen. Men det är väl en relativt enkel procedur.

Jag har iofs stämjärn och trälim hemma...

Spector NS2
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre
Mesa D800 med PH412
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre
Mesa D800 med PH412
- Klopper
- Hedersmedlem
Iiih!
Det där såg inget vidare ut!
Är säljaren gravt synskadad?
Mitt råd, låt den gå tillbaka.
Det går med största sannolikhet att fixa, men vad kostar det och hur bra blir det?
Ledsen om jag låter som en dysterkvist!
Det där såg inget vidare ut!
Är säljaren gravt synskadad?
Mitt råd, låt den gå tillbaka.
Det går med största sannolikhet att fixa, men vad kostar det och hur bra blir det?
Ledsen om jag låter som en dysterkvist!

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
- whatawaste
- Medlem++
Nä...det är svårt att se vad det är för skador, men det ser mkt värre ut på bilderna än i verkligheten.Le Contrebasse skrev:ser inte så bra ut alls. Kan ju vara en del skada skedd även på halsen.
Själv hade jag nog inte tagit risken.
Basen funkar fint som den är, men det är "känslan" som ställer till det. Sen vet man ju inte om den knäcks om den får en smäll till....
Spector NS2
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre
Mesa D800 med PH412
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre
Mesa D800 med PH412
- Olja
- Medlem
Det där ska man nog inte fixa me stämjärn o trälim, det enda rätta är nog dessvärre att ta av greppbrädan o se om trussroden och dess "maple filling" sitter rätt!(släpt) kan vara så att trussen trycker isär! dessutom om nån har försökt fixa felet tidigare och "tryckt in" trälim så måste du kanske slipa halsen.

Keep it simple, less is more!
- whatawaste
- Medlem++
Hmm...trussen borde väl inte trycka upp greppbrädan runt 1-5 bandet ? Ok om det var runt 9-12 ?olja2 skrev:Det där ska man nog inte fixa me stämjärn o trälim, det enda rätta är nog dessvärre att ta av greppbrädan o se om trussroden och dess "maple filling" sitter rätt!(släpt) kan vara så att trussen trycker isär! dessutom om nån har försökt fixa felet tidigare och "tryckt in" trälim så måste du kanske slipa halsen.
Borde väl bara vara att testa trussen så märker man ?
Ska testa....återkommer....

EDIT: Dragstången verkar funka utan problem.
Spector NS2
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre
Mesa D800 med PH412
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre
Mesa D800 med PH412
- BBQV
- Forumvärd
Aj då... Det där ser ut att kräva rejält med sanering innan du kan limma om det. Instämmer med föregående talare, du måste nog ta bort greppbrädan och kolla att trussroden är OK samt städa bort gammalt lim och se'n limma om den. Dumt att chansa på hempul, det där kräver en yrkesman. Jag skulle inte ge mig på det om det inte var min egen bas.
- whatawaste
- Medlem++
Ok tack !BarbequeVillage skrev:Aj då... Det där ser ut att kräva rejält med sanering innan du kan limma om det. Instämmer med föregående talare, du måste nog ta bort greppbrädan och kolla att trussroden är OK samt städa bort gammalt lim och se'n limma om den. Dumt att chansa på hempul, det där kräver en yrkesman. Jag skulle inte ge mig på det om det inte var min egen bas.
Då återstår bara att kolla med proffsen vad det kan kosta. Ad-Lib får ett besök imorrn.
Är det DYRT så blir det att skicka tillbaka basen, eller lira som den är. Funkar hur bra som helst...
Spector NS2
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre
Mesa D800 med PH412
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre
Mesa D800 med PH412
- Olja
- Medlem
Är trussens filling dåligt ilimmad från början så kan greppbrädan släppa varsomhelst, huvudet kan ha fått sej en smäll det oxå.whatawaste skrev:Hmm...trussen borde väl inte trycka upp greppbrädan runt 1-5 bandet ? Ok om det var runt 9-12 ?olja2 skrev:Det där ska man nog inte fixa me stämjärn o trälim, det enda rätta är nog dessvärre att ta av greppbrädan o se om trussroden och dess "maple filling" sitter rätt!(släpt) kan vara så att trussen trycker isär! dessutom om nån har försökt fixa felet tidigare och "tryckt in" trälim så måste du kanske slipa halsen.
Keep it simple, less is more!
- 200071
- Hedersmedlem
Om skadan är som du beskriverna så bör ett proffs kunna fixa det för de 1500 och då har du den bas du egentligen vill ha. Naturligtvis är det bästa om du kan få en reparatör att titta på den först fär att bekräfta att det inte är värre...whatawaste skrev:Nu har jag pratat med säljaren som känner sig lurad av musikaffären.
Har till imorrn på mig att bestämma mig. 1500:- får jag tillbaka...om jag behåller den.
Tacksam för fler råd ang reparationen, så jag vet om det är värt att leva med "problemet"...
- whatawaste
- Medlem++
Ok. Ska kolla mer imorrn. Huvudet har inga skador, utan jag ser bara jacket på baksidan av halsen. Dock måste halsen böjt sig "bakåt" så att greppbrädan släppt.olja2 skrev:Är trussens filling dåligt ilimmad från början så kan greppbrädan släppa varsomhelst, huvudet kan ha fått sej en smäll det oxå.whatawaste skrev:Hmm...trussen borde väl inte trycka upp greppbrädan runt 1-5 bandet ? Ok om det var runt 9-12 ?olja2 skrev:Det där ska man nog inte fixa me stämjärn o trälim, det enda rätta är nog dessvärre att ta av greppbrädan o se om trussroden och dess "maple filling" sitter rätt!(släpt) kan vara så att trussen trycker isär! dessutom om nån har försökt fixa felet tidigare och "tryckt in" trälim så måste du kanske slipa halsen.
Tack för dina råd !
Spector NS2
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre
Mesa D800 med PH412
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre
Mesa D800 med PH412
- whatawaste
- Medlem++
Ska göra det imorrn. Är det för kostsamt så är basen inte värd det...200071 skrev:Om skadan är som du beskriverna så bör ett proffs kunna fixa det för de 1500 och då har du den bas du egentligen vill ha. Naturligtvis är det bästa om du kan få en reparatör att titta på den först fär att bekräfta att det inte är värre...whatawaste skrev:Nu har jag pratat med säljaren som känner sig lurad av musikaffären.
Tack !

Spector NS2
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre
Mesa D800 med PH412
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre
Mesa D800 med PH412