Ja. men inte kan det väl bara vara 0,8 mm där?r0ddan skrev:Jag med, fast vid G-strängen istället och lite lite längre in på halsen, eftersom det sitter ett plektrumskydd ivägen annars.
"den hette hävstång tills alldeles nyligen i min värld.
-
- Medlem+
Skruvarna jag fick av Lundgren var lite kortare än de som satt original, jag tror inte att de kommer att greppa i träet om jag höjer mickarna.YZZ skrev:Håller med kalebas om att det låter konstigt att du behöver längre skruvar. Du behöver inte lägga något under micken, räcker med att du sätter fjädrar vid skruvarna istället.
Fjädrar är definitivt en bra ide, är det inte så på andra sorters basar? Jag har för mig att jag hade en gitarr som det funkade så på.
-
- Medlem++
Posta en bild på det vetja så får vi ser0ddan skrev:Jo...Kalebas skrev:Ja. men inte kan det väl bara vara 0,8 mm där?r0ddan skrev:Jag med, fast vid G-strängen istället och lite lite längre in på halsen, eftersom det sitter ett plektrumskydd ivägen annars.

Och jo det brukar vara fjädrar. Mest för att om man vill ändra är det bara att skruva lite istället för att ha av micken och mecka med att lägga in en massa grejer under.
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
YZZ
YZZ
-
- Medlem+
-
- Medlem++
Haha jaja vi gör alla misstag
Fast jag tycker det ser väldigt högt ut faktiskt. Går det ine att sänka?

Fast jag tycker det ser väldigt högt ut faktiskt. Går det ine att sänka?
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
YZZ
YZZ
- Kale
- Medlem+
- Kale
- Medlem+
-
- Medlem+
Så här blev det, basen blev inlagd på sjukhus (verkstad). "Åh herregud" var doktorns första kommentar när han såg halsen. Jag fick klämma lite på en bas som tydligen tillhörde Phil Lynnot under någon turne, så ville jag ha min ungefär och det skulle nog gå att ordna. På fredag kan jag hämta patienten.
- Kale
- Medlem+
Har hört talas om Lynnot-basen... så jag vet var du har varit.r0ddan skrev:Så här blev det, basen blev inlagd på sjukhus (verkstad). "Åh herregud" var doktorns första kommentar när han såg halsen. Jag fick klämma lite på en bas som tydligen tillhörde Phil Lynnot under någon turne, så ville jag ha min ungefär och det skulle nog gå att ordna. På fredag kan jag hämta patienten.
Det kommer att bli bra!
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Det är kanon! Har det så på min jazz, använder nästan bara det läget nu. En enkel push/pull-pot som växlar, inga fula switchar eller så. Klockrent!r0ddan skrev:Det blir säkert jättebra. Peter ville sälja på mig en omkoppling av mickarna så att jag med en switch kunde få dem att funka som en humbucker. Inte nu sa jag, men jag blev sugen. Skall jag?
Du var inte hos Beme väl? Galning.. Han sålde våfflor i affärn för 10 år sen.

-
- Medlem++
Haha Beme är väldigt skum, senast jag var där så började han prata om när han först kom till stan och hur hans liv hade varit fram tills idag och hur det var att driva affären osv, utan att någon hade frågat eller pratat med honom kring det när jag var därRix skrev:Det är kanon! Har det så på min jazz, använder nästan bara det läget nu. En enkel push/pull-pot som växlar, inga fula switchar eller så. Klockrent!r0ddan skrev:Det blir säkert jättebra. Peter ville sälja på mig en omkoppling av mickarna så att jag med en switch kunde få dem att funka som en humbucker. Inte nu sa jag, men jag blev sugen. Skall jag?
Du var inte hos Beme väl? Galning.. Han sålde våfflor i affärn för 10 år sen.

Dock har han ganska bra priser måste jag säga.
YZZ
YZZ
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Jag bara måste posta denna här, den har varit uppe på tapeten förr. Fantastisk poesi. Man skäms nästan för att komma från samma stad. Hu!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qcy5eVSgOwY[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qcy5eVSgOwY[/youtube]
- Klopper
- Hedersmedlem
Nu fick vi förklaringen till varför du är så skruvad!Rix skrev:Fantastisk poesi.

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
-
- Medlem+
Nej jag var inte hos Beme. Galen vet jag inte, men skum hemsida har jag för mig. Senast jag var där var nog över 15 år sen iaf. Som jag minns det jobbade Peter där då, har för mig att vi kom fram till det i eftermiddags. Jag var tydligen bekant tyckte han, det måste ha varit därifrån...
Hur han gör med switchen vet jag inte, men på min bas är det inte så noga. Det är inte precis något samlarvärde iaf. Först skall jag ro hem den här justeringen i hushållsbudgeten, sen får jag försöka övertyga om att kopplingen verkligen är något hushållet behöver
Men då är det bra iaf... Får nog bli en sådan så småningom.
Hur han gör med switchen vet jag inte, men på min bas är det inte så noga. Det är inte precis något samlarvärde iaf. Först skall jag ro hem den här justeringen i hushållsbudgeten, sen får jag försöka övertyga om att kopplingen verkligen är något hushållet behöver

Men då är det bra iaf... Får nog bli en sådan så småningom.
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt: