Var den alltså VIT från början??
Då är det lite äckligt, ja...
Jag vet inte hur bacillvänlig du är, men försök att sterilisera halsen och greppbrädan så gott det går. Man vet aldrig var den har varit. Och har du inte bytt strängar så gör det bums!
Det är nog de enda jag skulle gjort med den förutom klistermärket. Men jag är ju lat...
blackparkas skrev:Skit i pengar, ge mig min P-bas istället...
Förlåt, din P-bas var det ja...
då får du nog slanta upp en den i mellan.
Dramo skrev:Var den alltså VIT från början??
Då är det lite äckligt, ja...
Det gulnade på gamla vita basar är INTE snusk och äckel, utan celulosalacken som ändrar färg. Solblekt....
Javisst, en LITEN slant kan jag pynta mellan MikeO, just för att jag fick den här till rätt ok pris, annars ligger de nog i ungefär samma prisklass värdemässigt.
Och ja, naturlig gulnad med hjälp av UV-strålning kombinerat med inpyrd rök skulle jag våga gissa på när det gäller den här Explorern.
Cigarettrök har väl också tendenser att gulna cellulosalack en hel del.
brukar man inte ta bort lukt i skåp och sånt genom att ställa in en kopp med ättika eller citronsyra?
kanske funkar med bas också - att ha basen med en ättikskopp i ett slutet utrymme?
ovation magnum II | peavey mk IV | lab series 2x15"
om du vill ha fräsha band kör du med Autosol, fast maskerings-tejpa själva greppbrädan innan! gjorde det på en av mina basar (dock inte den bandlösa) och det blev sketabra!