VBA400 felsökningshjälp

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
Poncho
Medlem+

Inlägg av Poncho »

Tänkte runda av denna tråd och dela med mig av mina erfarenheter.

Ringde Ola Insulander igår och beskrev problemet. Han trodde att det var dåliga kabelskor till glödspänningen, som för övrigt både Marshall- och Ampegstärkare lider av. Det blir lätt oxid på dessa och därmed ökar motståndet successivt vilket leder till överhettning och till slut kabelbrott. Och precis så var fallet med min VBA400, samma problem i tråden jag refererade till i inlägget ovan. Lösningen är att klippa av kabelskon och löda fast kabeln direkt.

Jag åkte förbi med toppen igår kväll och idag hämtade jag den. Snabba puckar och grymt bra service av en otroligt trevlig herre. Kan varmt rekommendera Ola om ni behöver serva era stärkare.

http://www.olainsulander.com
Senast redigerad av Poncho den lör 12 sep 2009, 15:55, redigerad totalt 1 gånger.
Fender P + Ampeg SVT
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Höhö... konstigt att man överlevde tiden i farsans reparationsverkstad på 70talet :-D
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

SKönt att det löste sig rätt smärtfritt!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar