Linoljebasen – fristående uppföljare

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
Doningen
Medlem+

Inlägg av Doningen »

Tripod skrev: Det andra vete fan. Jag är just nu inte så förtjust i linolja efter flera kvällars slit i tvätthallen med att sanera bilen från linolja.
Hur? In- eller utvändigt? Eller, hemska tanke, i motorn? :wink:
Yamaha BB434M - Höfner CT Club - GK - TKS - Pedaler - en förstående fru
Henko
Medlem++

Inlägg av Henko »

Några lager linoljefärg och en ivrig ihopmontering senare: I väntan på gig på Henriksberg.

Bild

Jag var väldigt fundersam på hur kroppen skulle matcha den relicerade halsen. Men det där löser sig den naturliga vägen verkar det som. Råkade repa den duktigt vid stallet när jag strängade upp basen. Lacken är rejält repkänslig och kroppen har blivit helt blå av mina jeans på baksidan. Rätt ordentligt naturligt relicerad efter bara en vecka alltså :D
P-basar
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

Henko skrev:Några lager linoljefärg och en ivrig ihopmontering senare: I väntan på gig på Henriksberg.

Bild

Jag var väldigt fundersam på hur kroppen skulle matcha den relicerade halsen. Men det där löser sig den naturliga vägen verkar det som. Råkade repa den duktigt vid stallet när jag strängade upp basen. Lacken är rejält repkänslig och kroppen har blivit helt blå av mina jeans på baksidan. Rätt ordentligt naturligt relicerad efter bara en vecka alltså :D
När lirar ni på Henriksberg?
Henko
Medlem++

Inlägg av Henko »

Cuba skrev:
Henko skrev:Några lager linoljefärg och en ivrig ihopmontering senare: I väntan på gig på Henriksberg.

Bild

När lirar ni på Henriksberg?
På bilden står basen i Finlandsfärjekorridoren på Henriksberg och väntar på att få spela. Det har alltså redan hänt, i torsdags :oops:
P-basar
Skriv svar