Ah. belönar mig själv med en bourbon och is.
Några slingor i lila är pålagt. Sen när det torkat (om två dagar) kommer jag att avsluta me GULA slingar.
Sen får det vara nog. Tror jag kommer bli nöjd. En konstnärlig vision som troligen slutar annorluna än vad jag tänkt.
Följande problem har jag identifierat:
- Man skall naturligtvis har en bra yta att måla på... inte högblank!
- Fräshare målargrejer... jobbigt med förstenad oljefärg!
- Man måste få mer jävlar anamma... det som hämmar en är att man vill att det skall se "snyggt" ut, väldigt begränsande om man är ute efter färgexplosioner. Men det är ett vanligt problem för amatörmålare.
Men till helgen bör jag vara klar med målandet... en veckas tork i solen (oljefärgen krackelerar) och smaska på med klarlack för att få en beständig yta. Headstocken blir svart med "Absinthe" i matchande kulör.
Skål!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Krakelerad färg är mums!
Buss på, och fler bilder pleaaaaaaase!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Följer även jag ditt exempel. Just nu klarlackar jag streamern och pimplar vin.
Streamer har jag ingen, men det hindrar inte mig från att pimpla vin!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
4 lager snirklerier... det får räcka, börjar se ut som en almoge bas! Var nog som snyggast med ett lager kanske. Men det är flumgraden som är viktigast.
Torkning en veck, sen skall jag bara spraya på lite klarlack såm får hålla ihop kladdet!
Senast redigerad av anli den mån 12 maj 2008, 12:03, redigerad totalt 1 gånger.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
anli skrev:4 lager snirklerier... det får räcka, börjar se ut som en almoge bas! Var nog som snyggast med ett kanske. Men det är flugraden som är viktigast.
Torkning en veck, sen skall jag bara spraya på lite klarlack såm får hålla ihop kladdet!
Nej orkar inte blommorna (mönstret nu ger ett intryck av fuzz och åter fuzz), jag vill få på lacken så nart som möjligt... blev kanon hur som helst när jag provade med mudbucker kåpan, stallet och cimar-halsen med svart blocks.
Det är bara denb där eländiga jazzmicken med sitt fula plast hölje som stör. Tror jag tjackar en:
600 spänn bara för att få lite blankt!
Oh! Jävlar var grant!
Ursäkta språket, blev lite till mig i trasorna!
Snyggt Anli!
Nu ligger det ett tjockt lager acryllack och glänser överden knöggliga oljefärgen. Med några tumavtryck av eder undertecknad.
Nu återstår finliret... fixa ny sadel, nya pottar och lite stalljordning.
Provade en kortis och det lät förstås fett. G strängen var dock lite märkligt vek med mudbuckern, men det får kollas upp senare.
the_great_alfonzo skrev:se till att skaffa den där kromkopan! Skitfräckt!
Japp.. tror det blir en sån inom kort.
Skall fixa ett bra närbild på kroppen då, vill även få till rätt skruvar till mudbuckerkåpan.
Blir jävligt snyggt med det blanka stallet, lipsticken och mudbuckern i rad. Och potentiometerplattan intill.
Mina svarta mickträsarger är jag extra nöjd med, lite vågat men blev bra när mickarna kom på plats.
Voolt indeed! Men du, sa vi inte matching headstock?
Finns med i planen för steg 2.
När allt annat är som det skall, så vågar jag mig på det i lugn och ro.
Just nu verkar Artec mudbuckern ha dött för G strängen.
Får plocka ut och mäta/kolla i kväll.