Någon som känner till Andras Novak?

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem

Någon som känner till Andras Novak?

Inlägg av groovyjr »

Har eventuellt en bas på gång som tydligen Andras Novak ska ha bandat och eventuellt ska reliclacka. Därför undrar jag om det finns någon som har erfarenhet av honom här inne - ris och ros typ. Vad jag förståt ska han ha varit chefstekniker/instrumentmakare på JAM sthlm. http://www.andrasnovak.se/
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem

Inlägg av precision65 »

Några relicjobb har jag inte sett, men han bandade om och fixade puckeln vid 17:e band på min 69:a jazzbas. Utomordentligt jobb i bägge fallen.

AIK!

Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
Valek
Medlem

Inlägg av Valek »

Alla av hans arbeten som jag har sett (ett flertal) har varit väldigt bra gjorda.
Gear : Warwick Corvette $$, MAG 300. MAG 115T, Tortexplektrum och rödvin. Summan av kardemunnan = har du schysta grejer blir du bra per automatik.
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem

Inlägg av groovyjr »

Misstänkte att han var bra och visst känner jag igen honom sen stockholmstiden men jag har inte direkt sett några jobb han gjort. Känns ganska tryggt men det är alltid skönt med input från någon som vet mer, speciellt om man ska åka malmö - sthlm ToR för att göra ett eventuellt byte...
Tack för inputen!
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem

Re:

Inlägg av Mungi »

groovyjr skrev:Misstänkte att han var bra och visst känner jag igen honom sen stockholmstiden men jag har inte direkt sett några jobb han gjort. Känns ganska tryggt men det är alltid skönt med input från någon som vet mer, speciellt om man ska åka malmö - sthlm ToR för att göra ett eventuellt byte...
Tack för inputen!
Lämnade du till Novak? Tänkte ta en Guild Starfire till honom och få prisuppgift på att plana ut skidbacken vid halsinfästningen.
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem

Re: Någon som känner till Andras Novak?

Inlägg av groovyjr »

Nej, det blev Lars på GNU som fick göra jobbet. Rekommenderas varmt!
Skriv svar