Tidigare olackad skalle utan logga:

Har rollat skallen vit på den vita BBQ-basen 2 ggr med elementroller i skumgummi.BarbequeVillage skrev:Snyggt!
Och när får vi se resterande?
HAHAHAHAHAA!The Marshall skrev: Vackert! Det bor en liten Ernst där inne..
Geddy_Lee skrev: Lite våtslip, 1 lager klarlack och sen på med loggan och 3 lager klarlack till.
Senast söndag, räknar jag med. =)
Först våtslipning, sen björkbets på med trasa ett antal lager (för att mörka ner trät)TredoX skrev:Hur gör du när du klarlackar?Geddy_Lee skrev: Lite våtslip, 1 lager klarlack och sen på med loggan och 3 lager klarlack till.
Senast söndag, räknar jag med. =)
spray?
hur räknar du ett lager?
hur mycket sprayar du?
400 våtslip mellan strykningarna är inte fel.TredoX skrev:Okej.
Jag håller på att klarlacka min Fuzz, men jag får inte riktigt till den yta jag vill ha.
Använder mig av spraylack, har lackat 4 ggr nu tror jag. Men den är fortfarande inte riktigt blank.
Ska jag använda mig av våtslippapper eller kommer det bara förstöra?
Geddy_Lee skrev:400 våtslip mellan strykningarna är inte fel.TredoX skrev:Okej.
Jag håller på att klarlacka min Fuzz, men jag får inte riktigt till den yta jag vill ha.
Använder mig av spraylack, har lackat 4 ggr nu tror jag. Men den är fortfarande inte riktigt blank.
Ska jag använda mig av våtslippapper eller kommer det bara förstöra?
Sen tycker jag att du kan spraya på ganska rejält sista gången så att det får flyta ut.
med risk för att låta sur och tråkigt, men ser den inte lite fläckig ut? är det så att ljuset spökar lite?
Man tycker det när man ser basen.ingo skrev:
Åhh !
Äggskals vit ?
Geddy_Lee skrev:Man tycker det när man ser basen.ingo skrev:
Åhh !
Äggskals vit ?
Men på färgaffären fick jag köpa en grön nyans för att macha kroppen.
Nog för att den är lite kall i färgen, men att den var så grön?!![]()
Skitsamma, det ser snyggt ut på basen iaf.
Det kanske är så att det är samma färgburk som använts från början.ingo skrev: Min B(Bingo)BQ bas drar även den lite åt grönt i kulören. Snyggt!