Haft fullt upp hela kvällen med ett litet projekt.
Min flickväns far har en professionell verkstad, så jag fick för mig att jag skulle bygga en fin ramp till min Elwood. I skrivande stund ligger rampen och torkar efter 4'e rundans lackning.
Först skulle jag hitta trä, fanns en hel uppsjö, först var jag inne på teak eller ebenholtz, men slutligen blev det en fin bit amerikansk lind (även kallat basswood!)
Vill bara varna för sunkiga mobilbilder. Resultat tas med bättre kvalitet senare i kväll.

Ja det var ju en grov bit, lite för stor för en ramp kanske. Sågade ut i maskinerna, blev en ytterbit efersom den är lite solidare och starkare.
Efter det blev det till att mäta, fantastisk liten digital mätare som funkar kalas

Efter det blev det finlir i stora de stora sliparna ett tag

Ok, en bild på basen då (för dig klopper

Efter det blev det en jäkla massa handslipande, runda till kanter osv med fint papper. Jag har valt att inte göra en hel ramp mellan mikarna, utan mer som en förlängning av JJ-miken. Det är även så att single-J'n inte riktigt är lika bred eller lika hög som JJ-miken, och det känns inte lönt att rampen ska ha massa assymetriska vinklar.
Efter det blev det dags för lackering, utblandat med lite tinner.

Så nu ligger den som sagt på sista torkningen. Efter det blir det lite stålull för att matta ut lite (lacken på basen är väldigt matt) och sedan är tanken att fästa med dubbelhäftande industritejp.
Högupplöst resultat om en timme!