Hej! Jag har nästan precis köpt en beggad bas av en polare. Men jag har märkt två problem direkt på den.
För det första är det glapp i telekabeluttaget på basen. Det funkar om jag sitter/står stilla utan att röra mig så mycket, men rör jag mig lite tjuter det från stärkaren och basljudet försvinner.
För det andra är en av stämskruvarna lösa. Om man slår på en sträng så vibrerar det på stämskruven och det blir ett ganska äckligt ljud som man vill ha bort. Jag har provat sätta en liten tejp runt, och det dämpar ljudet lite grann. Men jag vill inte ha det så, förstås.
Hur löser man dessa problem? Om det är för svårt att fixa själv, kan man lämna in på en musikaffär för en kostnad? Eller kostar det för mycket så jag gör klokare i att köpa en helt ny istället?
Kan tillägga att det är en Reno bas.
Två problem med min bas
- Lime
- Medlem
-
- Medlem++
Vad är det för bas?
Är det en bas med en sådan "pinne" på jacket bakom elektronikplattan som tex Jbasar har så kan du böja den lite mot sladdhålet och prova först annars är det bara att byta hela jacket om det inte funkar.
Är det en bas med en sådan "pinne" på jacket bakom elektronikplattan som tex Jbasar har så kan du böja den lite mot sladdhålet och prova först annars är det bara att byta hela jacket om det inte funkar.
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
YZZ
YZZ