Applause-basen som blev en Lynott-bas

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
John_D
Medlem++

Applause-basen som blev en Lynott-bas

Inlägg av John_D »

Eller ja, den fick lite ny lack iaf *L* Jag hade höga ambitioner men insåg ganska snabbt att jag inte hade utrustningen för att slipa till krppen ordentligt så det slutade med att jag fuskade en hela massa jag har bara gämnat till kanterna på lacken och fyllt igen vissa skavanker med epoxy!! Sedan bar det av till Biltema och ploclade upp lite hobbyfärg. Jag var lite ordentlig här iaf. Först grundfärg och sedan blandk svart färg över det. Jag hade planer på att sätta på ett spegel skydd som jag införskaffade riktigt hastigt för att upptäcka att Applause inte gjort denna P-bas efter Fender specs. Mao, mitt fina P-skydd var för litet för att passa på min bas. Jag kom på idén att skära ut ett själv men latmasken kom fram igen och jag bestämde mig för att lacka skyddet jag hade.

Sedan var det bara att slänga ihop basen och även montera på en fin Delano P-mik Nu är jag faktiskt grymt nöjd med denna bas. Låter kanon och ser riktigt bra ut tycker jag :)

Ni får själva säga vad ni tycker. Här är några bilder före och efter lackering.

Vid inköp såg basen ut såhär.

Bild

Efter lite fusk jobb med hjälp av en sådan här
Bild

Blev basen så här.

Bild
It doesn't matter if it's not broken...I can fix it.
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

Den var ju skitball på första bilden! :shock:

Sry men jag gillade faktiskt den bättre som den var från början.. Men jag är svag för slitna basar :)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
John_D
Medlem++

Inlägg av John_D »

Mjo, men jag kände att jag behövde putsa lite på den för att inte få rivsår när jag spelar på den som enveten plektrum fantast så gnider man en del på vissa ställen på basen och där var det huggjack iden och så kände jag för att ha en svart bas :)
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

John_D skrev:Mjo, men jag kände att jag behövde putsa lite på den för att inte få rivsår när jag spelar på den som enveten plektrum fantast så gnider man en del på vissa ställen på basen och där var det huggjack iden och så kände jag för att ha en svart bas :)
Aha okej.

Ja, den blev ju inte dum alls! Bra jobbat :)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Indigo
Medlem++

Inlägg av Indigo »

3-lagers :clappy: :clappy: :clappy: 3-lagers :clappy: :clappy: :clappy:
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
Användarvisningsbild
John_D
Medlem++

Inlägg av John_D »

Indigo skrev:3-lagers :clappy: :clappy: :clappy: 3-lagers :clappy: :clappy: :clappy:
Syftning på vad? Pskydd?
Indigo
Medlem++

Inlägg av Indigo »

John_D skrev:
Indigo skrev:3-lagers :clappy: :clappy: :clappy: 3-lagers :clappy: :clappy: :clappy:
Syftning på vad? Pskydd?
Yes! =)
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
Användarvisningsbild
John_D
Medlem++

Inlägg av John_D »

Måste ju vara trelagers!! Dock så får vi se hur bra det blir när jag köper ämne för att göra ett nytt som INTE är lackat *S*
Skriv svar