Sida 1 av 1
Lämnade in bas och de glömde bort!
Postat: mån 16 mar 2009, 21:19
av Oberg
Tjenna, lämnade in min bas förra veckan i onsdags.
fick besked om att basen skulle vara klar på fredagen, ringde idag och kollade hur det gick efter som jag inte hört nått.
först fattade de inte vad jag pratade om när jag nämde en blå jazz bas, fick tjata lite och då gick det och kollade om de hadde nån blå jazz bas på service, och det hadde dom men de hadde inte ens börjat med den.
ska hämta den senare i veckan, men vad tycker ni är det rätt att få lite reducerat pris pga de klantade sig eller vad ska man göra i en sån här situation?
Postat: mån 16 mar 2009, 21:20
av Liten
Vart lämnade du in den?
Postat: mån 16 mar 2009, 21:25
av Oberg
på twang i stockholm
Postat: mån 16 mar 2009, 21:32
av TDHP
Bra pris är väl det minsta du kan begära.
Du kanske fick hyra en annan bas till ett gig?

Postat: mån 16 mar 2009, 21:49
av YZZ
TDHP skrev:Bra pris är väl det minsta du kan begära.
Du kanske fick hyra en annan bas till ett gig?

+1
Begär reducerat pris.
Postat: mån 16 mar 2009, 21:57
av BB3000S
Surt, nån kompensation borde du få kan man ju tycka. Rabatt på jobbet eller nya strängar kanske? Eller asbra pris på strängar ifall vad dom nu hjälpt dig med inte var så dyrt.
Är det efterträdaren till MPG'n kanske?

Dags att uppdatera signaturen förresten.

Postat: mån 16 mar 2009, 22:06
av Oberg
yepp, stämmer. kommer bilder när jag får tillbaka basen!
sig uppdaterad!
Postat: mån 16 mar 2009, 22:57
av BB3000S
Oberg skrev:yepp, stämmer. kommer bilder när jag får tillbaka basen!
sig uppdaterad!
Bacchus minsann - spännande! Ska bli kul att se bilder på den!

Postat: mån 16 mar 2009, 23:21
av Valle
Det är nästan så man kan starta en Bacchusklubb nu...
Helt klart skall du begära ett reducerat pris, tyvärr är det ganska vanligt att man får vänta på sina instrument.
Re: Lämnade in bas och de glömde bort!
Postat: tis 17 mar 2009, 03:01
av DoggyD
Oberg skrev:Tjenna, lämnade in min bas förra veckan i onsdags.
fick besked om att basen skulle vara klar på fredagen, ringde idag och kollade hur det gick efter som jag inte hört nått.
först fattade de inte vad jag pratade om när jag nämde en blå jazz bas, fick tjata lite och då gick det och kollade om de hadde nån blå jazz bas på service, och det hadde dom men de hadde inte ens börjat med den.
ska hämta den senare i veckan, men vad tycker ni är det rätt att få lite reducerat pris pga de klantade sig eller vad ska man göra i en sån här situation?
Skön stil, undrar om dom skulle ha svarat på samma sätt om du skulle köpa en (svindyr) vintagebas för löjligt mycket deg ?
Postat: tis 17 mar 2009, 09:15
av blackparkas
I det här fallet skulle jag nog inte orka bry mig i kompensation etc etc.
Hade du fått vänta i 2 månader var det en sak, men en vecka?
Nja... Är ni så otåliga där nere i Hufvudstaden?

Du ringde ju dessutom, hade du åkt in och fått ett nekande svar så hade det också varit en annan grej tycker jag personligen.
Näeh, var schysst och strunta i att tjafsa så kanske du har det tillbaka nästa gång eller om de själva kanske tar upp det och ger dig ett plektrum..
Postat: tis 17 mar 2009, 10:54
av Geddan
Håller med Parkasen, faktiskt.
Postat: tis 17 mar 2009, 10:57
av bootsy
Var snäll mot killarna på Twang. De är småföretagare och har mycket slit med sin lilla affär. Det var garanterat inte av illvilja du blev bortglömd och om du får en ärlig ursäkt tycker jag att du ska nöja dig med det.
Postat: tis 17 mar 2009, 11:03
av Geddan
bootsy skrev:Var snäll mot killarna på Twang. De är småföretagare och har mycket slit med sin lilla affär. Det var garanterat inte av illvilja du blev bortglömd och om du får en ärlig ursäkt tycker jag att du ska nöja dig med det.
Det har hänt mig som säljare ett antal ggr genom åren att jag kommer ut till en potentiell kund
och han/hon är inte på plats.
Jag ringer och det visar sig att de helt missat vårat möte och vi får boka en ny tid.
Kunden brukar vid det här laget kräla i stoftet och ursäkta sig både en, två och 15 ggr.
Men jag är kylig och är så förstående det bara går att vara, även om jag åkt många mil för att träffa dem.
När vi till slut sitter i möte så har de nästan pennan i näven när man kommer in och vet inte hur snabbt de ska skriva på.
En kund som jag kanske haft 10-20% chans att få från början har plötsligt blivit en läggmatch.
Detta är lite samma sak.
De blir "skydliga" dig. Det är jättebra!
Såvida de inte nonchalerar dig och inte förstår att de gjort fel.
Då kan du ju ge dem lite på pälsen.
Postat: ons 08 apr 2009, 11:20
av Tripod
Geddy_Lee skrev:bootsy skrev:Var snäll mot killarna på Twang. De är småföretagare och har mycket slit med sin lilla affär. Det var garanterat inte av illvilja du blev bortglömd och om du får en ärlig ursäkt tycker jag att du ska nöja dig med det.
Det har hänt mig som säljare ett antal ggr genom åren att jag kommer ut till en potentiell kund
och han/hon är inte på plats.
Jag ringer och det visar sig att de helt missat vårat möte och vi får boka en ny tid.
Kunden brukar vid det här laget kräla i stoftet och ursäkta sig både en, två och 15 ggr.
Men jag är kylig och är så förstående det bara går att vara, även om jag åkt många mil för att träffa dem.
När vi till slut sitter i möte så har de nästan pennan i näven när man kommer in och vet inte hur snabbt de ska skriva på.
En kund som jag kanske haft 10-20% chans att få från början har plötsligt blivit en läggmatch.
Detta är lite samma sak.
De blir "skydliga" dig. Det är jättebra!
Såvida de inte nonchalerar dig och inte förstår att de gjort fel.
Då kan du ju ge dem lite på pälsen.
Det är ju vackert om dina kunder är så lättmedgörliga.
Uteblivna kunder har hänt mig många gånger också, men tyvärr har jag inte märkt den effekten. Jag vet inte om det kanske beror på att det handlar om affärer på 75 000 - 200000 kronor (säljer/sålde fönster med montering) Om din försäljning handlar om mindre pengar kanske folk tillåter sig att reagera mer känslomässigt?
Eller kanske skåningar tycker mer att det är OK att utebli från avtalat möte?
Postat: ons 08 apr 2009, 11:36
av Hellish
Har varit på ställen som har agerat som så att man som kund minsann ska vara tacksam för att man får lämna in sina instrument överhuvudtaget. Så det är väldigt olika det där..