Annan lösning på epiphone t-birds neckdive problem

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
sixpounder
Medlem

Annan lösning på epiphone t-birds neckdive problem

Inlägg av sixpounder »

Har funderat på att borra ett nytt hål för axelbands fästet men är inte så sugen på de, och har sätt gitarrer som har fästet på en av skruvarna som fäster halsen nån som har provat? kan bli lite problem med skruven men de borde gå
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Jag har sett den lösningen på andra basar så det ska nog inte vara några problem så länge man hittar en skruv med rätt längd och diameter. :tummenupp:
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

Har för mig (OBS! Har för mig, alltså inte 100% säker) att fästet satt som du beskriver på min Epi EB-0. Kanske finns någon som kan styrka detta. Hur som helst så kan jag inte minnas att jag hade några problem med neckdive på den.

F.ö. så sitter fästet på min T-bird bakom halsen (borrat). O det gör enorm skillnad ;)
Användarvisningsbild
ferm
Medlem++

Inlägg av ferm »

Bassplaya skrev:Har för mig (OBS! Har för mig, alltså inte 100% säker) att fästet satt som du beskriver på min Epi EB-0. Kanske finns någon som kan styrka detta. Hur som helst så kan jag inte minnas att jag hade några problem med neckdive på den.

F.ö. så sitter fästet på min T-bird bakom halsen (borrat). O det gör enorm skillnad ;)
Jag har en Epi EB-0 med upphägningsfästet i en av halsskruvarna och den är halstung (dyker).
Bästa sättet att åtgärda det är att göra som Makten och flytta det andra fästet till en bra plats på baksidan av basen. Han har beskrivit det i någon gammal tråd. Det är bara att leta.
För många basar är inte nog
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

My bad :oops:

Var så länge sen jaghade den basen o har haft så många andra emellan så man glömmer lätt.
Användarvisningsbild
ferm
Medlem++

Inlägg av ferm »

Man ska aldrig göra sig av med något, det gäller bara att ha plats för allt man köper.
För många basar är inte nog
Användarvisningsbild
sixpounder
Medlem

Inlägg av sixpounder »

De bästa skulle ju vara att hitta ett nytt fäste där en av halsskruvarna passar perfekt, så slipper man hela skruv problemet.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

BBQV gjorde det på den jag sedermera köpte av honom.
Det funkar fortfarande kanonbra!
Enda nackdelen är väl att man inte gärna byter axelband, men han hade ju bra smak på axelband så jag känner ändå inte behovet.
Medlem i PB50+
Skriv svar