Plektrumskydd, "Mint" - olika kvalité/nyans?

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
Kale
Medlem+

Plektrumskydd, "Mint" - olika kvalité/nyans?

Inlägg av Kale »

Funderar på att använda ett mint-färgat plektrumskydd på nästa HPD-projekt. Men vill inte att det skall var för grönt. Fann en beskrivning på 62RI där det står "Mint replicates the look of aged 60's white". Vilket låter precis som det jag vill ha (se bild).

Är det någon som har koll på nyansskillnaden på detta 62RI plektrumskydd och de japanska "mintskydden" som säljes på GMF?

Bild
Användarvisningsbild
Kale
Medlem+

Inlägg av Kale »

Okej, ingen respons. Jag formulerar om frågan. Är de mintfärgade japanska plektrumskydden som GMF säljer snygga? :?
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Skiljer sig väldigt mellan leverantörer..

GMF's parchment är väldigt vitt.. vet ej hur mint är...
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Kale
Medlem+

Inlägg av Kale »

Liten skrev:Skiljer sig väldigt mellan leverantörer..

GMF's parchment är väldigt vitt.. vet ej hur mint är...
Jag vill helst att det är mint mot det ljusare icke så gröna hållet. Parchment är/eller borde i alla fall vara smutsvitt?
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Det är väldigt svårt att säga vad du ska köpa, de flesta mintgröna skydd är ganska lika och ganska gröna, oavsett om det skiljer sig i produktbeskrivningens formuleringar. Parchment (pergament) är ju en helt annan färg, mer åt det beige hållet.

Personligen tycker jag det kan vara rätt snyggt med rejält grönt, som på min strata t ex:

Bild

/Mats D
Användarvisningsbild
Kale
Medlem+

Inlägg av Kale »

Skitsnygg Strata. Perfekt med mintgrönt plektrumskydd till vit (gulnad) kropp. Min jazzbas har numera vit (gulnad) kropp,´ska nog testa med "mint" på den någon gång...

Men jag håller på att sätta ihop en p-bas som förmodligen blir sonic-blue. Jag tror att plektrumskyddet skall dra mer mot vitt då men jag kanske tänker fel?
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Nä, du har rätt. Sonic Blue och även Surf Green funkar bättre med vitt skydd, och då gärna enlagers. Googla på dessa färger och du hittar nästan inte ett Fender-instrument med nåt annat än vitt skydd. Fiesta Red funkar däremot bra med mintgrönt, det har jag på min andra strata:

Bild

/Mats D
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Sonic blue och vitt:
Bild
Skriv svar