Nä nu JÄVLAR blir jag förbannad!
- Peavey Dude
- Medlem++
Nä nu JÄVLAR blir jag förbannad!
Kände att en liten makeover på jazzbasen var på sin plats. Målar då den först med svart högblank färg som efter nästan 3 dagar FORTFARANDE var kladdig så jag sket i det och slipade lite misslyckat för att sen i ren irritation spreja skiten silvrig. såg ju förstås ut som kattskit så nu måste jag slipa av ALLT och börja om från början med nåt som i slutändan kommer se för jäkligt ut pga mina MINST sagt bristfälliga lackeringskunskaper. (läs Obefintliga) Hur ska jag göra för att det ska se liiite bättre ut iaf?
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
- Evilbiker
- Medlem++
- TDHP
- Forumvärd
Och använd rätt färgtyp för underlaget.
Tre dar är för övrigt ingen konstig torktid för en högblank lackfärg, kan ta nån vecka innan det härdat klart.
Tre dar är för övrigt ingen konstig torktid för en högblank lackfärg, kan ta nån vecka innan det härdat klart.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- johnne
- Medlem+
- Liten
- Hedersmedlem
- BBQV
- Forumvärd
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- GNUlars
- VIP medlem
- Kontakt:
Använd INTE lackfärg. Sky allt som man kan köpa på färgaffären som pesten. Lackfärg brukar bli gummiaktig och torkar aldrig 100. Mjuk färg försämrar tonen i instrumentet. I färgaffären vet de hur man får en slitstark yta på en vägg, golv, eller möbel. De vet tyvärr inget om gitarrer...
Köp bilfärg (till exempel sprayburkar från macken eller biltillbehörsaffären) detta blir hårt och bra.
Lars
Köp bilfärg (till exempel sprayburkar från macken eller biltillbehörsaffären) detta blir hårt och bra.
Lars
Fender 400PS, Mesa M6, Jonas Hellborg, Mesa Buster, Sound City 120, Ampeg V4.
Lådor: Mesa, Jonas Hellborg, Ampeg, EBS, Marshall, EV mm....
Basar: (helst inte Fender) GNU, Peavey, Aria, Grand Suzuki, Rickenbacker, Music Man, Fender JB, Gibson, G&L mm
Lådor: Mesa, Jonas Hellborg, Ampeg, EBS, Marshall, EV mm....
Basar: (helst inte Fender) GNU, Peavey, Aria, Grand Suzuki, Rickenbacker, Music Man, Fender JB, Gibson, G&L mm
- Fernan
- Kontot är inaktiverat
Biltemas billack + klarlack funkar, Clas Ohlsons lack funkar, Montana graffitifärg funkar (om man byter munstycke) enl egen erfarenhet.GNUlars skrev:Använd INTE lackfärg. Sky allt som man kan köpa på färgaffären som pesten. Lackfärg brukar bli gummiaktig och torkar aldrig 100. Mjuk färg försämrar tonen i instrumentet. I färgaffären vet de hur man får en slitstark yta på en vägg, golv, eller möbel. De vet tyvärr inget om gitarrer...
Lars