problem med förstärkare..
- RUSHing
- Medlem
problem med förstärkare..
Jag kom hem från ett gig nu i helgen, och det verkar som att min förstärkare slutat samarbeta. TRÅKIGT!!
får in-signal eftersom att reglaget på särkaren (Ashdown 300 MAG) rör sig, men ingen ut-signal, kan det vara slutsteget gett upp? jag har inte hållit på och slänga in och ut den ur bilen eller så. tror ni att det kan vara nån liten sladd som har släppt i den och hur pass farligt är det att felsöka i den själv?
måste jag lämna in den?
MVH//
Johan
får in-signal eftersom att reglaget på särkaren (Ashdown 300 MAG) rör sig, men ingen ut-signal, kan det vara slutsteget gett upp? jag har inte hållit på och slänga in och ut den ur bilen eller så. tror ni att det kan vara nån liten sladd som har släppt i den och hur pass farligt är det att felsöka i den själv?
måste jag lämna in den?
MVH//
Johan
Tokai Jazz Sound '81
Yamaha BB-605 '06
Ashdown MAG 300
Ashdown MAG 4x10
Yamaha BB-605 '06
Ashdown MAG 300
Ashdown MAG 4x10
- RUSHing
- Medlem
- Ahab
- Medlem+
-
- Medlem+
- RUSHing
- Medlem
jag har nyligen skaffat en högtalarkabel, men innan dess körde jag med telekablar, och jag har hört att det är skit, men det funkade ett tag.bassplayer skrev:
Kanske OT:
Hoppas för din skull att du använder högtalarkablar och inte signalkablar. Båda typerna kan ha tele men är i övrigt helt olika.
men är det farligt att öppna upp stärkaren själv och felsöka eller ska jag lämna in den till nån som kan?
Tokai Jazz Sound '81
Yamaha BB-605 '06
Ashdown MAG 300
Ashdown MAG 4x10
Yamaha BB-605 '06
Ashdown MAG 300
Ashdown MAG 4x10
- RUSHing
- Medlem
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
Haha! Den missen gjorde jag en gång. Lämnade in stärken, betalade 700 spänn och frågade vad fanken det var som var trasigt. Två säkringar... Sedan dess om sånt här händer öppnar jag alltid och kollar säkringen först. Kostar nån krona att byta.RUSHing skrev:Till slut tog jag den till verkstaden och kollade på den, det var en säkring till telejacket som kopplar stärkaren till lådan som hade gått, 5 min jobb, förmodligen 500;- billigare än att lämna in den och felsöka hos MB.

- RUSHing
- Medlem
+ att man känner sig jävligt duktig. heheHellish skrev: Haha! Den missen gjorde jag en gång. Lämnade in stärken, betalade 700 spänn och frågade vad fanken det var som var trasigt. Två säkringar... Sedan dess om sånt här händer öppnar jag alltid och kollar säkringen först. Kostar nån krona att byta.
Tokai Jazz Sound '81
Yamaha BB-605 '06
Ashdown MAG 300
Ashdown MAG 4x10
Yamaha BB-605 '06
Ashdown MAG 300
Ashdown MAG 4x10
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
Jag skyller på att jag var ung och dum. Ett bra men dyrt sätt att lära sig något.RUSHing skrev:+ att man känner sig jävligt duktig. heheHellish skrev: Haha! Den missen gjorde jag en gång. Lämnade in stärken, betalade 700 spänn och frågade vad fanken det var som var trasigt. Två säkringar... Sedan dess om sånt här händer öppnar jag alltid och kollar säkringen först. Kostar nån krona att byta.