Marcbass äger!

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Skriv svar
Användarvisningsbild
spigget
Medlem

Marcbass äger!

Inlägg av spigget »

Jag måste dela med mig av den glädje jag fick när min demolerade fina och handbyggda Maruszczyk-bas (Köpt av Basstore/Marcus) blev återställd till nyskick av Marcus, allas vår Marcbass!
Basen "råkade" hamna under ett bildäck (fråga inte hur...), och stämskruvar + fästen var inte helt raka, om man säger...

Så, stort tack till Marcbass, som kom på studs till min arbetsplats och fixade den på momangen, det kallar jag service!

Basen e nymera lika grym som när jag köpte den, alltså:
Basstore rekommenderas!!!

/ Spigget
:lol: :D :lol: :D
Senast redigerad av spigget den tor 17 sep 2009, 19:35, redigerad totalt 1 gånger.
EBS TD650, EBS 1x15", 2x12", Music Man Stingray 5:a, MM 5:a bandlös, Maruszczyk 4:a, EBS uniChorus-multicomp-octabass-dynaverb-BassIQ och EBS MicrobassII...
Användarvisningsbild
Jo4cim
Medlem+

Inlägg av Jo4cim »

Service!

Hur hamnade bilen på basen? :lol:
Användarvisningsbild
spigget
Medlem

Inlägg av spigget »

Jo4cim skrev:Service!

Ha, ja du, man kan säga att jag hade en aning bråttom och glömde visst att basen stod lutad mot bilen, när jag backade, och.... Ja, du fattar. Jag blev en aning trött på mig själv där kan jag säga!

Ha de gött / Spigget
EBS TD650, EBS 1x15", 2x12", Music Man Stingray 5:a, MM 5:a bandlös, Maruszczyk 4:a, EBS uniChorus-multicomp-octabass-dynaverb-BassIQ och EBS MicrobassII...
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

spigget skrev:
Jo4cim skrev:Service!

Ha, ja du, man kan säga att jag hade en aning bråttom och glömde visst att basen stod lutad mot bilen, när jag backade, och.... Ja, du fattar. Jag blev en aning trött på mig själv där kan jag säga!

Ha de gött / Spigget
Du ska vara glad. Jag fick en kontrabas överbackad av en turnébuss för snart 20 år sedan. Det vart bara kaffeved kvar...... :cry:

Och en bekant klev av halsen på sin egen bas när den låg under ett lager smutstvätt på golvet på hans studentrum..... :shock:

//J
Användarvisningsbild
mågis
Medlem+

Inlägg av mågis »

Det påminner om en gammal kompis som köpte en flongans ny American Stratocaster. Med lipstick humbuckers, låsbara stämskruvar osv. Han köpte även en Fender hardcase till den.

Han backade över den med sin egen Volvo 240 på väg ut från garaget när han skulle till repan. Killen hade sådan jävla tur att den inte ens stämde om sig så man kan ju lätt säga att den casen var värd varenda öre...
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++

Inlägg av Tripod »

När nu tråden ändå har halkat OT kan ju jag också berätta om en bekant som för 100 år sedan cyklade med sin kontrabas på ryggen, på väg till lektion. Han fick notstället i framhjulet och både han och basen beskrev en stor parabel i luften. Han blev helt oskadd eftersom han landade på basen. Basen däremot blev bara kaffeved. Senare sålde han hals och stall och annat som reservdelar för lite mer än han givit för basen.
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Tack Uffe..

Lugnt.. Jag gör så gott ja kan..
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Inlägg av Ale »

Har fått min Fender överkörd också, i gigbag. Men det tog på kroppen ovanför stallet och konstigt nog så klarade den sig fint.
Fender
Ampeg
Nova Craft
Användarvisningsbild
pr33d
Medlem+

Inlägg av pr33d »

När vi ändå är inne på ämnet så kan jag väl passa på att instämma att marcbass är en hyvens kille. Däremot tvivlar jag på att basstore skulle göra hembesök till mig om jag råkade backa över min Maruszczyk?

Eller? :shock:
Fender Jazz * GK700rbII + ampeg 15"
Användarvisningsbild
spigget
Medlem

Inlägg av spigget »

pr33d skrev:När vi ändå är inne på ämnet så kan jag väl passa på att instämma att marcbass är en hyvens kille. Däremot tvivlar jag på att basstore skulle göra hembesök till mig om jag råkade backa över min Maruszczyk?

Eller? :shock:
Vad kul att min kommentar startade en tråd full med historier, kul läsning från alla!

Ett tillägg bara:
- Marcus har inte gjort nåt hembesök hos mig, däremot besökt musikskolan jag jobbar på, där han för övrigt gjort en uppskattad bas-clinic, som säkert blir fler... :lol: :lol:
Skriv svar