Hallå alla, är det nått man kan göra själv, har inte tummen mitt i handen men lite på sidan ivarje fall, och vilket matreial i banden ska man välja, dom är väldigt slitna, tror det är wenge i greppbrädan.
Har läst en massa inlägg men bara hur man avbandar, men inget om hur man byter, väntar på spännade svar
Ombandning av 1992 warwick streamer
- bas putte
- Medlem+
Ombandning av 1992 warwick streamer
Hej….Rolandcube60...Peavey215enclosure..WarwickthumbNT..bandlös Daniel Nadjalin...Esp viper.. ibanez ub804-mob....tks 115 och 156..Marshall 1980 superbass...epiphone sg…Gibson sg eb-3…framus 1991…ebs t90..ebs 212…ebs fafner1..
-
- VIP medlem
Hade ja inte gjort själv på en sån bas.
Inte ifall jag inte gjort de innan.
Kolla med Unicorn Christian istället..
Inte ifall jag inte gjort de innan.
Kolla med Unicorn Christian istället..
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Medlem+++
- bas putte
- Medlem+
- newheartshadow
- VIP medlem
- MorganFoss
- Medlem
- hitman
- Medlem++
- unicornbass
- Medlem+
hitman skrev:Jag har bandat om min Fender och klarar jag det så kan du!
Fast jag skulle fundera två gånger innan jag gav mig på ett sådant fullblod som en Streamer. Dessutom behövs en del specialverktyg, och kan du inte låna dessa så blir det inte så mycket billigare än att lämna bort jobbet.
Vissa saker ska man inte göra själv, bl.a. wenge greppbrädor... fråga gitarrteknikern om denna har gjort bandningar i wenge innan, ifall nej, gå vidare tills du hittar en som har erfarenhet av wenge.
http://www.unicornbass.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.facebook.com/UNICORNbass" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bastappe
- Medlem+
Re: Ombandning av 1992 warwick streamer
Banden kan se väldigt slitna ut, men de kanske inte är så nednötta som du tror. Det brukar finnas möjlighet till omslipning av banden.bas putte skrev:Hallå alla, är det nått man kan göra själv, har inte tummen mitt i handen men lite på sidan ivarje fall, och vilket matreial i banden ska man välja, dom är väldigt slitna, tror det är wenge i greppbrädan.
Har läst en massa inlägg men bara hur man avbandar, men inget om hur man byter, väntar på spännade svar
Warwick har väl någon typ av bronslegering i sina band?
Ibanez Musician 924, Höfner Kontra -62, Tokai Hard Puncher, FERNANDESBACKER, Fenderstrata -96 , Ibanez Musician 900, Status Empathy 6:a , Yamaha TRB 4P, Barbeque Village 5:a, Peavey Cirrus 4:a. Avbandad Status 4:a, Squier Jazz CV