Köpte en jazzbas av Marcbass för runt en månad sen och ville göra den lite mer "egen". Så det första jag gjorde var att olja den för att få mer lyster i träet vilket blev ganska snyggt men jag tröttnade fort på det. (har ingen bild för den råkade jag ta bort) sen inköptes ett guldigt BadAss-stall för att höja helhetsintrycket lite vilket blev riktigt bra. Sen började katastrofperioden. jag fick för mig att måla den svart med två silvriga stripes vilket jag gjorde. (det är maskeringstejp man ser på bilden men det ser ju fan ut nästan exakt som stripes..)
Det såg riktigt illa ut så jag bestämde mig i irritation för att måla den tvärtom, silver med svarta stripes, vilket såg ÄNNU sämre ut ...
Så jag spenderade 7 timmar igår på att slipa ner ALLT och slipa bort ojämnheter, blev riktigt bra. SEN! trumvirvel... var det dags att betsa den svart vilket jag överlät åt farsan iom att han har varit snickare sen hedenhös. Vilket resulterade i:
Nu är även halsen och såklart hufvudet svartbetsat! Kunde inte för mitt liv få en bra bild på halsen tack vare min mögkamera från mongoland. Men på huvudet iaf:
Nu har jag även bestämt mig för att hålla mig till krommekanik av ekonomiska skäl. iaf för tillfället

så en stallkåpa ska inhandlas för att det är snyggt plus för att dölja att stallet är guldigt..

iofs snyggt med guld men det skär sig mot allt det kromade...

bilder på hela basen kommer upp sen när betsen torkat!
En bild på baksidan av den, nästan torrt nu! Själv tycker jag det blir helt sjukt snyggt