Jazzbas under ombyggnad! kind of projekttråd. update!

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Skriv svar
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++

Jazzbas under ombyggnad! kind of projekttråd. update!

Inlägg av Peavey Dude »

Köpte en jazzbas av Marcbass för runt en månad sen och ville göra den lite mer "egen". Så det första jag gjorde var att olja den för att få mer lyster i träet vilket blev ganska snyggt men jag tröttnade fort på det. (har ingen bild för den råkade jag ta bort) sen inköptes ett guldigt BadAss-stall för att höja helhetsintrycket lite vilket blev riktigt bra. Sen började katastrofperioden. jag fick för mig att måla den svart med två silvriga stripes vilket jag gjorde. (det är maskeringstejp man ser på bilden men det ser ju fan ut nästan exakt som stripes..)

Bild

Det såg riktigt illa ut så jag bestämde mig i irritation för att måla den tvärtom, silver med svarta stripes, vilket såg ÄNNU sämre ut ... :evil:

Bild

Så jag spenderade 7 timmar igår på att slipa ner ALLT och slipa bort ojämnheter, blev riktigt bra. SEN! trumvirvel... var det dags att betsa den svart vilket jag överlät åt farsan iom att han har varit snickare sen hedenhös. Vilket resulterade i:

Bild

Nu är även halsen och såklart hufvudet svartbetsat! Kunde inte för mitt liv få en bra bild på halsen tack vare min mögkamera från mongoland. Men på huvudet iaf:

Bild

Nu har jag även bestämt mig för att hålla mig till krommekanik av ekonomiska skäl. iaf för tillfället :) så en stallkåpa ska inhandlas för att det är snyggt plus för att dölja att stallet är guldigt.. :lol: iofs snyggt med guld men det skär sig mot allt det kromade... :lol: bilder på hela basen kommer upp sen när betsen torkat!

En bild på baksidan av den, nästan torrt nu! Själv tycker jag det blir helt sjukt snyggt :)

Bild
Senast redigerad av Peavey Dude den tis 22 sep 2009, 20:10, redigerad totalt 2 gång.
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++

Inlägg av Peavey Dude »

kan ju tillägga att det svarta jag gjorde i början + det silvriga var sprayfärg.. :oops: :oops:
Masayo
Medlem++

Inlägg av Masayo »

Det kommer att bli en snygg, riktig jazzbas! :)
Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

Den såg ju rätt bra ut i det svarta tyckte jag :)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++

Inlägg av Peavey Dude »

YZZ skrev:Den såg ju rätt bra ut i det svarta tyckte jag :)
om du menar sprejfärgen så såg det för jävligt ut IRL.. :D riktig mögfärg :lol:
TredoX
Medlem+

Inlägg av TredoX »

Dubbel
Senast redigerad av TredoX den tis 22 sep 2009, 00:45, redigerad totalt 1 gånger.
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |

Karma Tree är bandet.
TredoX
Medlem+

Inlägg av TredoX »

Zon Sonus Special skrev:
YZZ skrev:Den såg ju rätt bra ut i det svarta tyckte jag :)
om du menar sprejfärgen så såg det för jävligt ut IRL.. :D riktig mögfärg :lol:
Lacka eller behandla betsen med något. Skulle bli asfint!

Fast det är snyggt nu med, på med allt annat bara :D
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |

Karma Tree är bandet.
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

Blev ju bra i slutändan ;)

Fast tror nog att silver med svarta stripes hade kunnat funka om du lagt ner lite mer tid på´t o använt "bättre" färg :P

Men viktigast är ju att du blir nöjd eftersom det är du som ska spela på basen (åtminstone tills du säljer den :D)

Ser fram e mot det färdiga resultatet. :)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Hade du kört nå´n porfyllnad eller vad det heter så hade det kunnat blivit ballt med silver!
Lite lökigt med trästruktur på en silver bas.... :D

Men det ser ju bra ut nu när den är betsad!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Evilbiker
Medlem++

Inlägg av Evilbiker »

Svarta betsen ser bra ut, jag ska själv göra nått liknande med klarlack på!
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Kan du låta den va nu när den ser okej ut.. :D
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++

Inlägg av Peavey Dude »

marcbass skrev:Kan du låta den va nu när den ser okej ut.. :D
det ska jag... :lol:
Användarvisningsbild
Tjoffe
Medlem+

Inlägg av Tjoffe »

Om du putsar stallet med stålull så blir du nog av med guldbeläggningen. Har en polare som gjort det flera gånger på guldgrejer..
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

Tjoffe skrev:Om du putsar stallet med stålull så blir du nog av med guldbeläggningen. Har en polare som gjort det flera gånger på guldgrejer..
Gjorde det på ett Badass stall.. Funka väl sådär :D
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
gäst

Inlägg av gäst »

Gillar't! :tummenupp:
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

Fresten så går inte Stallkåpa på om du har Badass så du måste ha ett annat stall iaf :D

Kan köpa billigt av mig ;)

YZZ
Skriv svar