Byta stall

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Bullen
Medlem++

Byta stall

Inlägg av Bullen »

Hellu! Tänkte jag skulle byta stall på min Jackson, men har ingen aning om vad jag ska mäta och kolla för att veta vad som passar och inte. Ska beställa från thomann så då är ju sånt bra o veta i förväg. Hilfe Bitte!
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
thetonequest
Medlem+

Re: Byta stall

Inlägg av thetonequest »

ironbullen skrev:Hellu! Tänkte jag skulle byta stall på min Jackson, men har ingen aning om vad jag ska mäta och kolla för att veta vad som passar och inte. Ska beställa från thomann så då är ju sånt bra o veta i förväg. Hilfe Bitte!
Jag har ett Fenderstall som har suttit på en MIM jazzbas till salu...
Vet inte själv om det passar din bas, men det är ju ett vanligt standard fenderstall i alla fall. Jag kan ju mäta det åt dig om du vill?

Om det låter intressant så är det bara att du säger till.
/Knut
|Fender Jazzbas 1969 - Sunburst|
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Inlägg av Tarzan08 »

Kapar tråden redan i tredje inlägget och frågar om det går att byta ett vanligt Fenderstall mot ett Gotohstall utan att behöva borra nytt och hålla på?
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Tarzan08 skrev:Kapar tråden redan i tredje inlägget och frågar om det går att byta ett vanligt Fenderstall mot ett Gotohstall utan att behöva borra nytt och hålla på?
Kan påven byta sin lustiga hatt mot en annan? :roll:
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Bengan
Medlem

Inlägg av Bengan »

Tarzan08 skrev:Kapar tråden redan i tredje inlägget och frågar om det går att byta ett vanligt Fenderstall mot ett Gotohstall utan att behöva borra nytt och hålla på?
Jag gjorde precis detta på en texas bas, gotoh har ju ett som är gjort för att passa fender. Funkade helt utan problem och basen blev flera gånger bättre. (om man sen lägger lite på strängar och nya stämmskruvar och sitt hjärta i att justera så har man en bas av fender-kvalité för 3000kr)
Skriv svar