Hej! Jag har en bas jag skulle behöva fixa lite mer relief på (Alltså släppa på dragstången) men när jag försöker så känns dragstången lös. Ska jag fortsätta att skruva och se om det händer nåt eller e det hopplöst? E inte så bra på detta.
Får du inte relief/böj på halsen trots att dragstången är släppt, dvs muttern känns obelastad/lös, så kan du prova att hjälpa halsen med att belasta den. Kan ta lite tid så tålamod är bra...
Hinke skrev:Får du inte relief/böj på halsen trots att dragstången är släppt, dvs muttern känns obelastad/lös, så kan du prova att hjälpa halsen med att belasta den. Kan ta lite tid så tålamod är bra...
Och funkar det inte med böcker så går det lika bra med selleri:
Hinke skrev:Får du inte relief/böj på halsen trots att dragstången är släppt, dvs muttern känns obelastad/lös, så kan du prova att hjälpa halsen med att belasta den. Kan ta lite tid så tålamod är bra...
Och funkar det inte med böcker så går det lika bra med selleri:
Den där "CIA:s hemliga krig" av Bob Woodward har jag länge velat läsa...
OT? Nä vadå?
Seriöst: har du provat att vrida en bit till när muttern känns lös? På vissa basar är dragstången dubbelverkande så att du har ett spänningslöst mittläge och sen kan du spänna den åt bägge håll.