Elkontraproblem
- Surfin'
- Medlem++
Elkontraproblem
Köpte Nicks Stagg elkontra på Pbträffen i Sundsvall för någon vecka sedan och jag älskar denna bas men när jag spelar så vill E-strängen hoppa ur skåran vid stallet.
Kan man fila i skåran bara till lämpligt djup eller är det bäst att lämna in den till någon stråkkunnig människa? Om det nu är så, någon som vet någon stråkreparatör i Östergötland eller i närheten?
Kan man fila i skåran bara till lämpligt djup eller är det bäst att lämna in den till någon stråkkunnig människa? Om det nu är så, någon som vet någon stråkreparatör i Östergötland eller i närheten?
- Gamba
- Medlem++
Re: Elkontraproblem
det kan du absolut göra självMumin skrev:Köpte Nicks Stagg elkontra på Pbträffen i Sundsvall för någon vecka sedan och jag älskar denna bas men när jag spelar så vill E-strängen hoppa ur skåran vid stallet.
- Liten
- Hedersmedlem
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
Hände nån enstaka gång för mig, om jag hade väldigt starkt anslag. Beror lite på hur anslaget är också.Liten skrev:Den har ställbart stall, så det ska vara grönt..Pebbe skrev:Risken om du filar är att strängen börjar skorra mot greppbrädan vid anslag så hittar du någon reparatör i närheten så rådfråga denne.
Hade aldrig problemet när jag ägde den... så jag är lite förbryllad..
Spelar du extremt nära stallet?
- Svensson
- Forumvärd
- Surfin'
- Medlem++
- MatsD
- Medlem++