Skulle nog sitta fint med litet bandslip och justering i allmänhet också...
Jag HAR använt sökfunktionen men inte hittat något tips...
Jag rekommenderar gärna Ad Lib Guitars på Bangatan i Sundbyberg.klasextas skrev:Vart går jag lämpligen i Stockholm med en hals som behöver bli rak - den sitter alltså litet snett i halsfickan, så att e-strängen kommer för långt in på greppbrädan och g-strängen för nära kanten och värre blir det ju högre upp på halsen man kommer...ja, ni fattar nogFör det går väl att fixa en sån sak?
Släpper du lite på halsskruvarna så behöver du inte slå till halsen. Det där med att skruva en hals på en kropp är inte direkt rymdteknologi. Men det kan ju vara bra att låta kunnigt folk kolla på instrumentet och kanske fixa annat som behövs göras också. Alltid bra med lite instrumentvård.klasextas skrev:Tack för tipsen! Låter litet otäckt dock, får se om jag vågar slå till den när jag får hit den (i januari!!!). Den behöver nog ändå litet proffshjälp, kanske till och med nya band, så då kan jag ju be om ett utlåtande om halsen också.
/Klas
+1 Dom fixade min warwick thumb 5a men det var inte billigt...Hellboy skrev:Jag rekommenderar gärna Ad Lib Guitars på Bangatan i Sundbyberg.klasextas skrev:Vart går jag lämpligen i Stockholm med en hals som behöver bli rak - den sitter alltså litet snett i halsfickan, så att e-strängen kommer för långt in på greppbrädan och g-strängen för nära kanten och värre blir det ju högre upp på halsen man kommer...ja, ni fattar nogFör det går väl att fixa en sån sak?
Telefon: 08-298090
Men för att rätta till en sned hals kan det ibland vara så enkelt som att lossa lite på skruvarna på halsplattan bakom halsfickan och knäcka till lite grand och sen dra åt skruvarna igen. Halsen han ha fått sig en liten smäll i sidled som gjort att den åkt snett....
//J
+1 Dom fixade min warwick thumb 5a men det var inte billigt...Hellboy skrev:Jag rekommenderar gärna Ad Lib Guitars på Bangatan i Sundbyberg.klasextas skrev:Vart går jag lämpligen i Stockholm med en hals som behöver bli rak - den sitter alltså litet snett i halsfickan, så att e-strängen kommer för långt in på greppbrädan och g-strängen för nära kanten och värre blir det ju högre upp på halsen man kommer...ja, ni fattar nogFör det går väl att fixa en sån sak?
Men för att rätta till en sned hals kan det ibland vara så enkelt som att lossa lite på skruvarna på halsplattan bakom halsfickan och knäcka till lite grand och sen dra åt skruvarna igen. Halsen han ha fått sig en liten smäll i sidled som gjort att den åkt snett....
//J
//J
Kompetens kostar. Nu hörde jag att Ad Lib ligger uppe på Pirate Bay så där finns det ju ett gratisalternativ.......A_Warning skrev:+1 Dom fixade min warwick thumb 5a men det var inte billigt...Hellboy skrev:Jag rekommenderar gärna Ad Lib Guitars på Bangatan i Sundbyberg.klasextas skrev:Vart går jag lämpligen i Stockholm med en hals som behöver bli rak - den sitter alltså litet snett i halsfickan, så att e-strängen kommer för långt in på greppbrädan och g-strängen för nära kanten och värre blir det ju högre upp på halsen man kommer...ja, ni fattar nogFör det går väl att fixa en sån sak?
//J
Shit va bra! Kan dom fixa låset i min lägenhetsdörr också? Det har stått olåst hemma i en månad nu.Hellboy skrev:Kompetens kostar. Nu hörde jag att Ad Lib ligger uppe på Pirate Bay så där finns det ju ett gratisalternativ.......A_Warning skrev:+1 Dom fixade min warwick thumb 5a men det var inte billigt...Hellboy skrev:Jag rekommenderar gärna Ad Lib Guitars på Bangatan i Sundbyberg.klasextas skrev:Vart går jag lämpligen i Stockholm med en hals som behöver bli rak - den sitter alltså litet snett i halsfickan, så att e-strängen kommer för långt in på greppbrädan och g-strängen för nära kanten och värre blir det ju högre upp på halsen man kommer...ja, ni fattar nogFör det går väl att fixa en sån sak?
//J
//J
Nix. Ad Lib fixar bara gitarrer och basar. Du måste istället ladda ner Låssmed v. 2,3 så löser dina problem sig gratis. Abloy v. 1,7 ska du INTE ladda ner. Buggit och låg säkerhet.Cuba skrev:Shit va bra! Kan dom fixa låset i min lägenhetsdörr också? Det har stått olåst hemma i en månad nu.Hellboy skrev:Kompetens kostar. Nu hörde jag att Ad Lib ligger uppe på Pirate Bay så där finns det ju ett gratisalternativ.......A_Warning skrev:+1 Dom fixade min warwick thumb 5a men det var inte billigt...Hellboy skrev:Jag rekommenderar gärna Ad Lib Guitars på Bangatan i Sundbyberg.klasextas skrev:Vart går jag lämpligen i Stockholm med en hals som behöver bli rak - den sitter alltså litet snett i halsfickan, så att e-strängen kommer för långt in på greppbrädan och g-strängen för nära kanten och värre blir det ju högre upp på halsen man kommer...ja, ni fattar nogFör det går väl att fixa en sån sak?
//J
//J
Tack för tipset! Jag provar med Låssmed v2,3. Jag vill dock bara ha själva låsfixen och inte en massa spyware och extra dålda applikationer som BrevLåda7, TittgLUGG Lite, Hinge 7.1... typ.Hellboy skrev:Nix. Ad Lib fixar bara gitarrer och basar. Du måste istället ladda ner Låssmed v. 2,3 så löser dina problem sig gratis. Abloy v. 1,7 ska du INTE ladda ner. Buggit och låg säkerhet.Cuba skrev:Shit va bra! Kan dom fixa låset i min lägenhetsdörr också? Det har stått olåst hemma i en månad nu.Hellboy skrev:Kompetens kostar. Nu hörde jag att Ad Lib ligger uppe på Pirate Bay så där finns det ju ett gratisalternativ.......A_Warning skrev:+1 Dom fixade min warwick thumb 5a men det var inte billigt...Hellboy skrev:Jag rekommenderar gärna Ad Lib Guitars på Bangatan i Sundbyberg.klasextas skrev:Vart går jag lämpligen i Stockholm med en hals som behöver bli rak - den sitter alltså litet snett i halsfickan, så att e-strängen kommer för långt in på greppbrädan och g-strängen för nära kanten och värre blir det ju högre upp på halsen man kommer...ja, ni fattar nogFör det går väl att fixa en sån sak?
//J
//J
//J
Och så tror jag att du gärna rekomenderar Paul Guy med...Hellboy skrev:Jag rekommenderar gärna Ad Lib Guitars på Bangatan i Sundbyberg.klasextas skrev:Vart går jag lämpligen i Stockholm med en hals som behöver bli rak - den sitter alltså litet snett i halsfickan, så att e-strängen kommer för långt in på greppbrädan och g-strängen för nära kanten och värre blir det ju högre upp på halsen man kommer...ja, ni fattar nogFör det går väl att fixa en sån sak?
//J
Bra med en gitarrmek som inte ser skillnad på en Flying V och en Explorer!Liten skrev:Syftade mer till att du inte ska ta med din hals, bas eller någonting till Paul.klasextas skrev:Han är alltså inte låssmed?Liten skrev:Du kan alltid gå till Paul Guy!!
(OK! DETTA VAR ETT SKÄMT! - Vill vara tydlig!)
Att inte ta med NÅGONTING till Paul G är kanske att ta i lite. Ta med en bit asfalt eller George W Bush och kolla om han kan laga....... Då gör det ju inte så mycket om han inte lyckas, menar jag.....Liten skrev:Syftade mer till att du inte ska ta med din hals, bas eller någonting till Paul.klasextas skrev:Han är alltså inte låssmed?Liten skrev:Du kan alltid gå till Paul Guy!!
(OK! DETTA VAR ETT SKÄMT! - Vill vara tydlig!)
+100!Hellboy skrev: Jag rekommenderar gärna Ad Lib Guitars på Bangatan i Sundbyberg.
//J