Min halsmick har inte fungerat på ett tag, lämnade in den till Paul Guy när jag precis byggde ihop min J-bas, så det kanske är anledningen
Hur som! Hur mycket jag än vrider och vänder på den så fungerar den inte, men ibland så funkar micken i en halvtimma eller något? Kan det vara en kallödning?
FreCKo skrev:Min halsmick har inte fungerat på ett tag, lämnade in den till Paul Guy när jag precis byggde ihop min J-bas, så det kanske är anledningen
Hur som! Hur mycket jag än vrider och vänder på den så fungerar den inte, men ibland så funkar micken i en halvtimma eller något? Kan det vara en kallödning?
Prova löd om den till att börja med. Kanske är nån pot som spökar annars.
Jag har meckat med en bas där en helgjuten mick krånglade. Det visade sig att eftersom fräsningen i kroppen var för grund, utan rum för kabeln, pressades sladdarna i en svår vinkel när man skruvade i micken. (J-bas typ)
Det hela orsakade ett kabelbrott som var svårt att hitta, eftersom kabelhöljet var intakt. Tyvärr var micken som sagt helt ingjuten i epoxy, och brottet naturligtvis ända uppe vid micken. Jag har inte kommit på något sätt att få bort epoxyn utan att sabba micken, så det blev till att kassera eländet!
Hoppas dock på bättre tur hos dig.....