Ombandning av vintagefender?
- BBQV
- Forumvärd
Ombandning av vintagefender?
Vem kontaktar jag för att få min P '65:a ombandad? Jag vill inte ge mig på det själv...
Vad brukar en ombandning kosta?
Vad brukar en ombandning kosta?
- Jan Hellman
- VIP medlem
- BBQV
- Forumvärd
- peppe
- Medlem+
När banden på min P-65 var slut så lät jag Arne Arvidsson banda rostfritt på den. Grymt nöjd! Och till alla rostfriskeptiker: jag hör ingen skillnad i tonen!
Och Arne skojade och sa att här behövs ingen plekning. Å jag tror honom

Senast redigerad av peppe den tor 11 mar 2010, 21:54, redigerad totalt 1 gånger.
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
Presentation:
- bootsy
- Medlem+++
Kristoffer sköter de flesta större fixningar åt Nysse, Twang, Stones och flera andra musiknasare. Han jobbade länge hos Halkan. Han är enormt skicklig och dessutom härligt insnöad på vintageprylar. Åt mig har han bl a fixat en Rickenbacker med sprucken och vriden hals samt renoverat och riktat upp halsen på min Precision -63:a. Han fixade även halsen på Dereborns 65:a som hade börjat vrida sig samt fiffade i ordning Basmagnus Swedebas. Kristoffer sköter också alla instrument åt Mando Diao. Dessutom är han en jävel på att lira Sven-Ingvarsgitarr.BBQV skrev:Där har vi ett namn jag inte hört tidigare. Vem är han? Var hittar man honom? Är han bra?bootsy skrev:Kristoffer Huldt.
Han håller hus i Åkers Styckebruk i Sörmland, men tar en resa till stan varje torsdag för att hämta/lämna gitarrer.
Senast redigerad av bootsy den tor 11 mar 2010, 21:56, redigerad totalt 1 gånger.
- bootsy
- Medlem+++
- BBQV
- Forumvärd
Aha! Då har jag hört talas om honom men inte lagt namnet på minnet. Ringer jag honom direkt eller tar han bara jobb via butikerna?bootsy skrev:Kristoffer sköter de flesta större fixningar åt Nysse, Twang, Stones och flera andra musiknasare. Han jobbade länge hos Halkan. Han är enormt skicklig och dessutom härligt insnöad på vintageprylar. Åt mig har han bl a fixat en Rickenbacker med sprucken och vriden hals samt renoverat och riktat upp halsen på min Precision -63:a. Han fixade även halsen på Dereborns 65:a som hade börjat vrida sig samt fiffade i ordning Basmagnus Swedebas. Kristoffer sköter också alla instrument åt Mando Diao. Dessutom är han en jävel på att lira Sven-Ingvarsgitarr.BBQV skrev:Där har vi ett namn jag inte hört tidigare. Vem är han? Var hittar man honom? Är han bra?bootsy skrev:Kristoffer Huldt.
Han håller hus i Åkers Styckebruk i Sörmland, men tar en resa till stan varje torsdag för att hämta/lämna gitarrer.
- bootsy
- Medlem+++
Du kan ringa honom direkt. Jag PM:ar nummer. Hälsa från mig!BBQV skrev:Aha! Då har jag hört talas om honom men inte lagt namnet på minnet. Ringer jag honom direkt eller tar han bara jobb via butikerna?bootsy skrev:Kristoffer sköter de flesta större fixningar åt Nysse, Twang, Stones och flera andra musiknasare. Han jobbade länge hos Halkan. Han är enormt skicklig och dessutom härligt insnöad på vintageprylar. Åt mig har han bl a fixat en Rickenbacker med sprucken och vriden hals samt renoverat och riktat upp halsen på min Precision -63:a. Han fixade även halsen på Dereborns 65:a som hade börjat vrida sig samt fiffade i ordning Basmagnus Swedebas. Kristoffer sköter också alla instrument åt Mando Diao. Dessutom är han en jävel på att lira Sven-Ingvarsgitarr.BBQV skrev:Där har vi ett namn jag inte hört tidigare. Vem är han? Var hittar man honom? Är han bra?bootsy skrev:Kristoffer Huldt.
-
- Kontot är inaktiverat
Om inte Bootsy kan PM:a dig numret så fixar jag det åt dig i morgon när jag är hemma igen...Det är mannen du skall prata med i alla fall....BBQV skrev:Aha! Då har jag hört talas om honom men inte lagt namnet på minnet. Ringer jag honom direkt eller tar han bara jobb via butikerna?bootsy skrev:Kristoffer sköter de flesta större fixningar åt Nysse, Twang, Stones och flera andra musiknasare. Han jobbade länge hos Halkan. Han är enormt skicklig och dessutom härligt insnöad på vintageprylar. Åt mig har han bl a fixat en Rickenbacker med sprucken och vriden hals samt renoverat och riktat upp halsen på min Precision -63:a. Han fixade även halsen på Dereborns 65:a som hade börjat vrida sig samt fiffade i ordning Basmagnus Swedebas. Kristoffer sköter också alla instrument åt Mando Diao. Dessutom är han en jävel på att lira Sven-Ingvarsgitarr.BBQV skrev:Där har vi ett namn jag inte hört tidigare. Vem är han? Var hittar man honom? Är han bra?bootsy skrev:Kristoffer Huldt.
- peppe
- Medlem+
Oh ja! Men i efterhand så känns det som det var värt väntanbootsy skrev:Arvidsson är skicklig men lååååångsam.peppe skrev:När banden på min P-65 var slut så lät jag Arne Arvidsson banda rostfritt på den. Grymt nöjd! Och till alla rostfriskeptiker: jag hör ingen skillnad i tonen!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Presentation:
Presentation:
Han är kanon!Roland skrev:Om inte Bootsy kan PM:a dig numret så fixar jag det åt dig i morgon när jag är hemma igen...Det är mannen du skall prata med i alla fall....BBQV skrev:Aha! Då har jag hört talas om honom men inte lagt namnet på minnet. Ringer jag honom direkt eller tar han bara jobb via butikerna?bootsy skrev:Kristoffer sköter de flesta större fixningar åt Nysse, Twang, Stones och flera andra musiknasare. Han jobbade länge hos Halkan. Han är enormt skicklig och dessutom härligt insnöad på vintageprylar. Åt mig har han bl a fixat en Rickenbacker med sprucken och vriden hals samt renoverat och riktat upp halsen på min Precision -63:a. Han fixade även halsen på Dereborns 65:a som hade börjat vrida sig samt fiffade i ordning Basmagnus Swedebas. Kristoffer sköter också alla instrument åt Mando Diao. Dessutom är han en jävel på att lira Sven-Ingvarsgitarr.BBQV skrev:Där har vi ett namn jag inte hört tidigare. Vem är han? Var hittar man honom? Är han bra?bootsy skrev:Kristoffer Huldt.
Det var han som fixade till min vita 64 (appappapp BOOTSYYY!) i somras. Top of the line!
- yak52
- Medlem
Bra att ni känner till bra gitarrmekaniker om det blir behov framöver.
Jag har för länge sedan besökt Mr Paul Guy och fick ett litet leende
när jag såg er "avrådan". Vilka upplevelser har ni andra därifrån.
/Martin
Jag har för länge sedan besökt Mr Paul Guy och fick ett litet leende
när jag såg er "avrådan". Vilka upplevelser har ni andra därifrån.
/Martin
http://www.floydshotel.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender Jazz Japan, Rickenbacker 4001v63, Landola akustisk bas
Mesa Boogie WalkAbout 12
Acoustic 220 och Acoustic 330 ~ Acoustic 406
Fender Jazz Japan, Rickenbacker 4001v63, Landola akustisk bas
Mesa Boogie WalkAbout 12
Acoustic 220 och Acoustic 330 ~ Acoustic 406
-
- Nykomling
+1 på Arne Arvidson, han gör alltid förstklassiga ombandningar http://www.arvidsonguitars.com/
/Micke N
/Micke N