Tänkte försöka mig på ett mer avancerat bygge den här gången. Tänkte köra ganska basic med sticksåg, mer eller mindre frihandsfräsa (med "stödlinjaler") och diverse handverktyg. Ful ihoplappad träbit, så det blir heltäckande färg med matching headstock.
Vad tror ni? Katastrof på gång? Ideer? Vilken färg?
Senast redigerad av Persa den tis 13 jul 2010, 18:41, redigerad totalt 9 gång.
Nick skrev:Behöver du verkligen heltäckande färg? Tror det räcker med olja eller bets för att få den mörk. Kroppsformer ser fin ut.
Tyvärr en del gropar som behöver spacklas. Ämnet är långt ifrån bra, men duger till mitt första försök. Sen så är träet ljusare under gamla loggan på halsen, så den behöver också färg på sig.
Lite tillyxning medelst rasp och diverse slipverktyg återstår innan jag fräser radie på kroppen.
Kanske skulle ta det kritiska före finliret: fräsa halsficka och pickuphål...
AHHHH köp för fan inte färg på biltema..tunnare än avslagen folköl..sorry om jag inte hann varna tidigare
Om det inte är meningen att ha en seethru färg iofs..
olabola skrev:AHHHH köp för fan inte färg på biltema..tunnare än avslagen folköl..sorry om jag inte hann varna tidigare
Om det inte är meningen att ha en seethru färg iofs..
Jag vet, jag har använt deras lack förr, men jag är ofta dumsnål!
Fender American Standard Precision V
Orange AD200MK3,Fender Bassman 100T
Bergantino NXV 410,TKS212,TKS115,HarleyBenton 115t ombyggd till sluten med ett hiskeligt element i.
Anders skrev:Har inte GnuLars färg annars?
-En chansning..
GNULars har absolut färg, han har lackat p-basen till höger :
Den viktiga halsfräsningen gjord! Sitter rakt men den rundade kortsidan fräste jag på frihand, så där blir det lite spackel i ena hörnet, men i stort sett är jag riktigt nöjd! Slängde på sunkiga flats, det enda jag hade hemma tyvärr, men den är resonant!