Jag är nybörjare vad det gäller justering.
Dragstångsjusteringen är mot kroppen, som inte är är urfasad för justering.
Förslag på arbetsgång:
Lätta lite på strängarna och skruva av halsen, skruva på dragstång, skruva dit hals igen, stämma, upprepa och skölj eller finns några det några smartare knep?
Det är ju en budgetbas... Så en urfasning kanske skulle kunna ordnas mha stämjärn och hammare eller så, det sitter ju ändå under p-skyddet. Men känns lite småfult.
Har sökt men inte hittat nåt smart...
Lossa hals vid dragstångsjustering
- flagg
- Medlem+
- Liten
- Hedersmedlem
- Mike
- The Transporter
- Liten
- Hedersmedlem
Säg som det är.. du skruvar alltid åt fel håll först!!!MikeO skrev:Jag brukar plocka fram min Dremmel och slipa upp lite i kroppen, så att justering kan ske utan att halsen måste skruvas av.
Helt vansinnigt att behöva straänga av, lossa halsen, stränga på, stämma, för att sen upptäcka att det inte blev bra och få börja om.

- flagg
- Medlem+
Med tanke på att man släpper på strängarna hela tiden kan jag tänka mig halsen behöver sätta sig en stund efter varje iteration, men det kanske gäller även om man inte behöver plocka bort grejer?
Sen kanske jag ska försöka hålla mig några veckor med att skruva alltför mycket, känns som trägrejer är synnerligen väderpåverkade just nu. Balkongdörren går knappt att stänga och så vidare...
MikeO: Jo, att kroppen inte är urfräst åtminstone, känns lite dumsnålt. Men visst, det kanske sparar nån minut eller två i kinafabriken
Edit: Dremel var ingen dum idé förresten, det har jag ju flera att låna i bekantskapskretsen. Tack för tipset.
Sen kanske jag ska försöka hålla mig några veckor med att skruva alltför mycket, känns som trägrejer är synnerligen väderpåverkade just nu. Balkongdörren går knappt att stänga och så vidare...
MikeO: Jo, att kroppen inte är urfräst åtminstone, känns lite dumsnålt. Men visst, det kanske sparar nån minut eller två i kinafabriken

Edit: Dremel var ingen dum idé förresten, det har jag ju flera att låna i bekantskapskretsen. Tack för tipset.