Justering av bandstav
- Rut66
- Medlem
Justering av bandstav
Näst översta bandstaven på min warmoth-hals (wenge m ebenholts greppbräda) är dels ngt högre än övriga bandstavar, dels sticker den ut något upptill, utanför greppbrädan. Går det att (med milt våld) banka bandstaven i rätt läge, eller är det bara att ta bort den och sätta dit en ny? Dessutom, hur mycket milt våld, (med mellanlägg av trä), vågar man sig på?
Sandberg Ida Nielsen 5-Str, Sandberg California VM5, Windmill Windforce 5-str, "Bojsänket" (Svinbra HPD-jazz), Yamaha BB2000, Yamaha JB500R, Epiphone Zenith, Fender Precision Nate Mendel, Bach JB/MM, TKS1126 x2, Ibanez Promethean
- Hagström
- Medlem++
Re: Justering av bandstav
Banka inte.. försök pressa ner den.
Schatz Jazz nr13
Squier JV -83
Ampeg SVT450H
Hagström BT-100
-
- Medlem
Och om den inte stannar nere kan man prova med superlim.
Googla "loose fret" så hittar du beskrivningar.
Googla "loose fret" så hittar du beskrivningar.
- Klopper
- Hedersmedlem
Är du osäker på vad du skall göra så vänd dig till en meeker.
Gnu-Lars eller Åke Björnstad t.ex. det är duktiga snubbar som vet hur en slipsten skall dras.
Gnu-Lars eller Åke Björnstad t.ex. det är duktiga snubbar som vet hur en slipsten skall dras.

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
- Rut66
- Medlem
Tack för era input!
Jag får väl åka en vända till GNU-Lars (igen).
Jag får väl åka en vända till GNU-Lars (igen).
Sandberg Ida Nielsen 5-Str, Sandberg California VM5, Windmill Windforce 5-str, "Bojsänket" (Svinbra HPD-jazz), Yamaha BB2000, Yamaha JB500R, Epiphone Zenith, Fender Precision Nate Mendel, Bach JB/MM, TKS1126 x2, Ibanez Promethean