Tänkte kika lite vad det finns för tankar kring de olika Strap Locks som finns där ute.
Själv har jag bara testat 3 varianter varav den ena har jag inte testat så vansinnigt mycket....

Dunlops variant. Sitter original på min Warwick och hade dem även på Modulusen. På Warwicken är det dock rakt in i kroppen som gäller.
Detta är min absoluta favorit hittills. Själva "pluggen" började kärva efter 9 år ungefär men jag har aldrig någonsin haft något bekymmer med dem innan dess. Funkar med någorlunda tjockt axelband dessutom!

Marvels Variant. Det är denna jag inte hunnit testa i skarpt läge än men de verkar grymt bra! Sluter runt knoppen väldigt fint och känns riktigt bra så långt jag hunnit testa. LIIIITE surt om man har halvtjock axelrem måste jag säga, men vi får väl se efter några rep vad som händer.

Schallers variant. Den absolut sämsta jag testat... Det finns inget bra med denna enligt mig. De skruvar upp sig själv, speciellt om man har tjockt axelband. Men även annars. Skruvar de upp sig själv är de inte till mycket nytta, har varit nära att tappa basar flera ggr tack vare detta.
Klart sämsta som sagt, känner mig aldrig säker.
Mina omdömen.
Marveln har jag som sagt inte haft så länge men köpte 2 st och ska testa på några rep och några gig i helgen och nästa vecka/helg, verkar dock grymt mycket pålitligare än Schallerskiten...