Det är då den röda, Jackson-liknande saken. Det är en "hemmabyggd" (delarna köpta från USA) bas, min farsas svåger byggde den och jag köpte den av honom. Han skall hjälpa mig med moddningen, men jag vill bestämma mig lite först. Som man kan se har den P/J mickar. Jag använder ENDAST P mickarna, tycker att Jazz micken låter tråkigt och mesigt.
Jag skulle vilja byta ut Jazz micken mot en Humbucker. Är det möjligt? Jag skulle också vilja (om det inte är för svårt) lägga lägga till en switch för passiv/aktiv och serie/parallell. Om det är för avancerat/dyrt/svårt så skippar jag dem två delarna. Om det är möjligt skulle jag också vilja ha en pott/switch för att välja mellan mickarna.
Det är vad jag VILL göra med elektroniken, men jag tror att jag får nöja mig med endast Humbuckern, det andra tror jag skulle vara svårt att få till. Men jag skulle väldigt gärna vilja installera aktiv elektronik, och ha en switch för passiv/aktiv. Skulle vara extremt bra.
Det andra jag vill göra är att dra på ett P-skydd. Inte för att jag använder plektrum (vilket jag aldrig gjort), men för att jag tycker det är ganska snyggt.
Finns det något som passar basen? Hur får man på det klokt, och vilken färg skulle se bra ut?
Vill även byta pottarna, går ju inte bara att dra av. Hur får man av dem? Och hur fäster man nya?
Om det spelar någon roll så hade jag tänkt stränga den med flats och jag kommer spela funk/soul på den!
Om det finns något mer kul/effektivt jag kan göra, så är det bara att tipsa!
Tack på förhand!