Efter tretton års total avhållsamhet verkar det vara dags igen...min Rickenbacker har dessvärre gjort sitt, min japanska halvakustiska vintagebas känns för skör...och min Fender P-bas sålde jag för många år sedan.
Har fått korn på en Squier till bra pris, där dragstången dock uppges vara "defekt". Torde sålunda behöva bytas.
Min fråga kort och gott: är detta en komplicerad operation?
I teorin skulle jag kunna tänka mig att sälja den - skitdyrt.
"Liket" har fortsatt vara en vän genom åren...placerad på hedersplats på väggen. Vänner är inte till salu.
Trodde först att det var din Ric som fått trussen knasad.
Det hade varit tråkigt, men en lättare match att kirra om det är en 4001.
Åtminnstånde byte av den.
Få tag på en NOS truss är nog marigare.
Men en Squire är väl det billigaste att kirra en ny hals om trussen är av.
Senast redigerad av Klopper den lör 03 maj 2008, 21:19, redigerad totalt 1 gånger.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Fan vet!
15-20% procent av nypriset, max!
Men jag skulle råda dig att leta efter något annat.
Om du inte vill ha en smula vår pyssel förståss!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Mr Spock skrev:Efter tretton års total avhållsamhet verkar det vara dags igen...min Rickenbacker har dessvärre gjort sitt, min japanska halvakustiska vintagebas känns för skör...och min Fender P-bas sålde jag för många år sedan.
Har fått korn på en Squier till bra pris, där dragstången dock uppges vara "defekt". Torde sålunda behöva bytas.
Du kan få köpa min Peavey t-40 för 2500kr , Amerikan med originalcase
Köp Peave T40:n de låter kalas och är byggda som stridsvagnar !
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
Mr Spock skrev:Efter tretton års total avhållsamhet verkar det vara dags igen...min Rickenbacker har dessvärre gjort sitt, min japanska halvakustiska vintagebas känns för skör...och min Fender P-bas sålde jag för många år sedan.
Du kan få köpa min Peavey t-40 för 2500kr , Amerikan med originalcase