Twang!

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Twang!

Inlägg av blackparkas »

Tjo!

Att vi inte diskuterat Twang mer än vad vi gjort är för mig en gåta!
Snackade precis med Marko där nere och kikade på deras hemsida som fö verkar vara ganska väluppdaterad med vad de har hemma.

Har ju en hel del tokläckra saker som vi aldrig nämnts, och till ändå ganska hyffsade priser om man ska jämföra med det som säljs privat.

Eller vad sägs om en `61:as P-bas, Refin med lite skavanker och lagad trussrod, Marko visste inte så mycket om den dock.
39 loppor begär de för den. Känns ju nästan billigt...

`76:as jazzbas, svart med lönnbräda 15900 spänn känns inte heller dyrt om man jämför med blocket/vendolinpriserna...

Det skumma är att jag tycker det känns som att en del av 70-talarna är dyra och 60-talarna billiga...

Huvva... det där var inte bra....

http://www.twang.se , gå in och kika lite.

EDIT:
Om någon i sthlm´s-regionen ska dit snart så kan ni gärna få PM:a mig om vad det är för junk som fanns i fyndhörnan, såg 2 st telebasliknande saker som skulle vara kul att veta vad det var för nå´t, för dålig bild på hemsidan.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Telecaster-basar är fräcka tycker jag! Inte telecaster som i gammal tele/precision bas då, utan Telecaster, som i "Vad är det där för elgitarr? - En fender telecaster", alltså en gitarr-telecaster-bas! Helt fel färg på den på twang bara! Jag höll på att köpa en Shine telecaster bas som första bas istället! Höll även på att köpa en Olp MM2!
Användarvisningsbild
maltjik
Medlem+

Inlägg av maltjik »

fyndhörnan? är det där till vänster när man kommer in, vid skyltfönstret?
var inne där häromdagen men tänkte inte på några telebasar då. dock lite gitarrer av billigare art.
Bild
ovation magnum II | peavey mk IV | lab series 2x15"
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Re: Twang!

Inlägg av hosse »

blackparkas skrev:Tjo!

Snackade precis med Marko där nere och kikade på deras hemsida som fö verkar vara ganska väluppdaterad med vad de har hemma.

Har ju en hel del tokläckra saker som vi aldrig nämnts, och till ändå ganska hyffsade priser om man ska jämföra med det som säljs privat.

Eller vad sägs om en `61:as P-bas, Refin med lite skavanker och lagad trussrod, Marko visste inte så mycket om den dock.

`76:as jazzbas, svart med lönnbräda 15900 spänn känns inte heller dyrt om man jämför med blocket/vendolinpriserna...

Det skumma är att jag tycker det känns som att en del av 70-talarna är dyra och 60-talarna billiga...

EDIT:
Om någon i sthlm´s-regionen ska dit snart så kan ni gärna få PM:a mig om vad det är för junk som fanns i fyndhörnan, såg 2 st telebasliknande saker som skulle vara kul att veta vad det var för nå´t, för dålig bild på hemsidan.
PM:a mig också :wink:
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

En av telecaster-basarna i fyndhörnan på hemsidan ser ut att vara typ Duke/hondo aktigt, har sett några såna på blocket.
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
maltjik
Medlem+

Inlägg av maltjik »

ah. nu ser jag också. det var på hemsidan alltså!
Bild
ovation magnum II | peavey mk IV | lab series 2x15"
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

finns en shine telecasterbas på gitarren i GBG! FET!
A_Warning
Medlem+

Re: Twang!

Inlägg av A_Warning »

blackparkas skrev:Tjo!

EDIT:
Det är ju heltklart den musikaffär i sthlm jag sticker in min trut på oftast iaf =) Helt superb affär! Kaffe brukar man få också!
Dom hade en tokigt het Ibanez tele bas förut som bara var för tuff!
Skriv svar