Mått på halsficka på EPI - Thunderbird ?
- whatawaste
- Medlem++
Mått på halsficka på EPI - Thunderbird ?
Funderar på att slakta min Streamer och bygga en T-bird med den extremt sköna halsen...
- BBQV
- Forumvärd
Den är 58 mm bred vid 19:e band (56 vid 15:e), 89 mm lång och 18 mm djup.
Greppbrädan hänger över kroppen drygt en centimeter, 20:e band sitter alltså där halsfickan tar slut.
Halsen går in i kroppen vid 16:e band men på undersidan sticker kroppen ut 14 mm så tummen slår i kroppen redan vid 15:e. Fenderstyle m.a.o.
För att få fickan så exakt som möjligt så föreslår jag att du använder halsen som mall.
Greppbrädan hänger över kroppen drygt en centimeter, 20:e band sitter alltså där halsfickan tar slut.
Halsen går in i kroppen vid 16:e band men på undersidan sticker kroppen ut 14 mm så tummen slår i kroppen redan vid 15:e. Fenderstyle m.a.o.
För att få fickan så exakt som möjligt så föreslår jag att du använder halsen som mall.
- whatawaste
- Medlem++
TACK !!! Fick rådet på Diskantforum att fråga dig om du kan tillverka en kropp ? Efter att ha läst på din sida så skulle jag vilja ha den i antingen mahogny eller lönn....BarbequeVillage skrev:Den är 58 mm bred vid 19:e band (56 vid 15:e), 89 mm lång och 18 mm djup.
Kroppen ska endast ha samma form som T-bird, fräst halsficka, "baklucka", och badkar för mickarna. ( Badkaret ska döljas med ett "plekskydd" som sitter över hela basens längd för att skapa "upphöjningen" på mitten. ( Troligtvis i alu, eller trä. )
Har du tid, lust, ork att göra ett sånt projekt ?
- BBQV
- Forumvärd