Vågar jag ha min nya förstärkare i replokalen?
- Svensson
- Forumvärd
Det är egentligen otroligt att vissa människor tar förgivet att det bara är att använda andras instrument och förstärkare. Det är ju inget fel i att låna/låna ut men att göra det utan att ha kollat först förstår jag bara inte, att man tar förgivet att det finns prylar som bara är att använda. Parasiter.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- Punkster
- Medlem+++
WordSvensson skrev:Det är egentligen otroligt att vissa människor tar förgivet att det bara är att använda andras instrument och förstärkare. Det är ju inget fel i att låna/låna ut men att göra det utan att ha kollat först förstår jag bara inte, att man tar förgivet att det finns prylar som bara är att använda. Parasiter.
Jag har inget emot att låna ut mina prylar till ansvarsfulla människor som tar sitt ansvar och som jag litar på. Och som frågar om lov först. Men när vissa personer bara tar för givet att "Det står ju prylar här, så varför skulle jag inte få använda dem?" Fattas det ju något i skallen. Som om jag skulle få syn på en olåst bil på stan o tänka: "Den står ju här, så det måste ju va helt i sin ordning att jag lånar den lite".
/Linus
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
Och sen när de lånat och kanske haft sönder nånting så är det bara "jahapp, ja men han vet ju inte att det är jag som har gjort det så det är lugnt".
Kom ihåg en gång när jag kom till en replokal och trummisen hade fyllejammat med några polare. Massa fula lackskador på basen, strängar var avspelade, sladden söndertrampad och på nåt sätt hade telejacket på basen blivit förstört också. Frågad mig inte hur. Karln hade bara slängt basen på golvet när de var klara så det första som mötte mig när jag klev in dan efter var att basen låg i en pöl med vad jag gissar var öl.
Blev helt jävla tokig! Blev så förbannad att trummisen inte vågade erkänna förrän en timme senare när jag lugnat ner mig något. Men jag har fortfarande inte fått något slags ersättning av karln som gjorde det. Efter det tog jag hem grejerna därifrån och sa åt trummisen att fixa nåt jag kunde spela på.
Kom ihåg en gång när jag kom till en replokal och trummisen hade fyllejammat med några polare. Massa fula lackskador på basen, strängar var avspelade, sladden söndertrampad och på nåt sätt hade telejacket på basen blivit förstört också. Frågad mig inte hur. Karln hade bara slängt basen på golvet när de var klara så det första som mötte mig när jag klev in dan efter var att basen låg i en pöl med vad jag gissar var öl.
Blev helt jävla tokig! Blev så förbannad att trummisen inte vågade erkänna förrän en timme senare när jag lugnat ner mig något. Men jag har fortfarande inte fått något slags ersättning av karln som gjorde det. Efter det tog jag hem grejerna därifrån och sa åt trummisen att fixa nåt jag kunde spela på.
- blackparkas
- Medlem++++
Punkster skrev: "Det står ju prylar här, så varför skulle jag inte få använda dem?" Fattas det ju något i skallen. Som om jag skulle få syn på en olåst bil på stan o tänka: "Den står ju här, så det måste ju va helt i sin ordning att jag lånar den lite".
De tror väl att det är en fritidsgård där det brukar kunna finnas rockrum där det bara var att använda vad som fanns..

Personligen hade jag nog tryckt upp trummisen mot väggen och satt ett knä i skrevet på honom.. Så ödmjuk och förlåtande är jag...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- blackparkas
- Medlem++++
- Svensson
- Forumvärd
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- Punkster
- Medlem+++
Polisanmäl det? Även fast det inte händer så mycket så visar det ju ändå att du tar det på allvar. Nån slags kompensation ska du ju ha, om inte annat en ursäkt.Hellish skrev:Jodå. När jag hade sansat mig lite klämde han ur sig hur det hade hänt.Svensson skrev:Han kanske inte minns att han fyllejammat i replokalen!
/Linus
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
Ja nu var det nåt år sen det hände och en ursäkt var väl allt jag fick, förutom en massiv ovilja att ha mina grejer där andra kan komma åt dem.Punkster skrev:Polisanmäl det? Även fast det inte händer så mycket så visar det ju ändå att du tar det på allvar. Nån slags kompensation ska du ju ha, om inte annat en ursäkt.
- Seaweed
- Hedersmedlem
- Kontakt: