Tips på musikrelaterad litteratur

Prata om övriga saker som rör bas-världen

Läser du böcker?

Ja
14
93%
Nej
1
7%

Antal röster: 15

Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Tips på musikrelaterad litteratur

Inlägg av Chriller »

Vill tipsa om en bra bok som utspelar sig kring en uppsättningen av en Elvis-show i Sundsvall. Och tänkte att det kunde vara en bra start på en ny tråd.
Även om en gitarrist är huvudperson är det mycket som berörde mig som musiker. Och så är boken en fin story om manlig vänskap, kassa droger, skuldfyllt sex och jävligt bra rock n roll...
Boken heter Junk och är skriven av Olle Svalander (som under pseudonymen Mats Hård också har skrivit "Konsten att förlora").

Kom gärna med fler tips på böcker som utspelar sig i musikvärlden - alltid kul att läsa när man kan hänga med i fack-tugget, så att säga... Eller kanske någon fin biografi.
Jomen. It's the Chriller.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

ordet "basist" nämns ju minst en gång i liftarens guide till galaxen... Kvalar den in som musiklitteratur? :roll:
Användarvisningsbild
ferm
Medlem++

Inlägg av ferm »

Flera av Sture Dahlströms böcker är lite musikrelaterade t. ex
Änglar blåser hårt och Jag tänker ofta på Celine
För många basar är inte nog
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem

Inlägg av Chriller »

the_great_alfonzo skrev:ordet "basist" nämns ju minst en gång i liftarens guide till galaxen... Kvalar den in som musiklitteratur? :roll:
Tveksamt. I genren psykedelia kanske.
Har för mig att en basist blir skjuten i en scen och att det inte gör så mycket för på squadrilon z går det tretton basister på dussinet. Nånstans har de sex till en mark knopfler-platta också, det är lite otippat.
Skriv svar