Är lite sur och arg nu så jag måste få skriva av mig lite. Så här ligger det till.
Jag har ju som ni märkt lagt ut min Cirrus till försäljning. Förra söndagen kontaktades jag av en kille som frågade om jag ville byta den mot en bas han ägde. Jag svarade ja och bad om en bild. Han skickade en bild och jag sa ännu en gång att jag ville genomföra bytet. Fick inget svar förens på Torsdagen där han skrev följande:
"hej! jag är fortfarande intresserad jag bor i ***** och vet inte riktigt hur det blir lättast att genomföra kanske att vi möts halvvägs?"
Jag skrev tillbaka att det kan vi göra men jag föreslog även bussgods. Fick sedan inget svar så jag skickade flera mail under helgen och nu i dag skickade jag ett nytt mail och fick detta till svar:
"tjena! förlåt att jag inte har svarat på ett tag. tyvärr måste jag säga att jag inte är intresserad av ett byte längre den ska säljas till en kompis och pengar behövs alltid. Förlåt för att jag dratt ut på tiden så mycket och hoppas att det går bra med säljandet"
Jag blev lite ställd och skickade tillbaka typ. "Nej men det är lugnt"
Men efter ca 10 minuter surnade jag till och skickade detta till honom:
Hej igen!
Har tänkt lite nu och jag måste säga att det var dåligt gjort av dig att få mig att tro att vi skulle byta. Du skrev till och med och frågade hur vi skulle göra bytet. Så här skrev du i ditt mail i Torsdags: "hej! jag är fortfarande intresserad jag bor i skåne och vet inte riktigt hur det blir lättast att genomföra kanske att vi möts halvvägs?"
Det uppfattade jag som om att vi skulle genomföra affären. Inte att det bara handlade om ett eventuellt byte. Jag har läst igenom alla mailen du skickat nu och det framgår inte i nåt av dem att det handlade om ett eventuellt byte eller att du hade andra alternativ. Och tillråge på allt så svarar du inte på flera dagar och under den tiden har du gjort upp om en annan affär när jag gått och trott att vi skulle göra affären. Det var inte alls sjysst gjort.
Hoppas att du sköter dina affärer bättre i framtiden.
/Roland
Kanske inte världens bästa mail men jag kände bara att jag fick lov att berätta för honom hur jag kände det......blääää.....har fått en sur smak i munnen av allt det här. Men som tur är finns det andra basar att köpa. Men surt det är det......
FAN!! Har just blivit snuvad på en affär!!
-
- Medlem++
FAN!! Har just blivit snuvad på en affär!!
Senast redigerad av RolleHarris den tis 08 jan 2008, 21:59, redigerad totalt 1 gånger.
- anli
- VIP medlem
Trist, jag var med om nåt liknande.
En bashögtalare en snubbe ville sälja (den hade varit ute en längre tid osåld), jag bjöd det han ville ha och gjorde upp via mail, och problemet var sen endast om den skulle skickas eller om jag skulle hämta. För att underlätta för killen som inte hade bil så sa jag att jag skulle hämta den hos honom på söndagen. Glad i hågen fantiserade jag om hur bra den skull passa med den lilla rörstärk jag hade pågång samtidigt. Planerade turen med bilen m.m. På lördagskvällen fick jag ett mail där killen berättade att han hade beslutat behålla baslådan.
Ridå! Trist när muntliga/skrivna överenskommelser bryts.
En bashögtalare en snubbe ville sälja (den hade varit ute en längre tid osåld), jag bjöd det han ville ha och gjorde upp via mail, och problemet var sen endast om den skulle skickas eller om jag skulle hämta. För att underlätta för killen som inte hade bil så sa jag att jag skulle hämta den hos honom på söndagen. Glad i hågen fantiserade jag om hur bra den skull passa med den lilla rörstärk jag hade pågång samtidigt. Planerade turen med bilen m.m. På lördagskvällen fick jag ett mail där killen berättade att han hade beslutat behålla baslådan.
Ridå! Trist när muntliga/skrivna överenskommelser bryts.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
-
- Medlem+
Trist typ.
Det är väl nackdelen med att sköta affärer privat och över nätet.
Det är väl nackdelen med att sköta affärer privat och över nätet.
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |
Karma Tree är bandet.
Karma Tree är bandet.
- Chriller
- VIP medlem
Sånt där är så jävla irriterande. Du har folkrätten på din sida, helt klart.
Skulle sälja en bil på Blocket och cyklade till jobbet i svinkyla för att möta en snubbe och closa dealen. Bara för att få ett sms när jag kom fram om att snubben ångrat sig. Eller rättare sagt att hans fru ångrat sig.
Men å andra sidan tycker jag inte att man ska sälja instrument, man ångrar sig ju alltid.... Bilen däremot är jag grymt glad att jag sålde!
Skulle sälja en bil på Blocket och cyklade till jobbet i svinkyla för att möta en snubbe och closa dealen. Bara för att få ett sms när jag kom fram om att snubben ångrat sig. Eller rättare sagt att hans fru ångrat sig.
Men å andra sidan tycker jag inte att man ska sälja instrument, man ångrar sig ju alltid.... Bilen däremot är jag grymt glad att jag sålde!
Jomen. It's the Chriller.
- basmartin
- Medlem+++
Fanns en tråd på GMF, så handlade om en avbruten affär. Den havererade totalt....
Martinus Olai Gothenburgiensis
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hinke
- Medlem+
Re: FAN!! Har just blivit snuvad på en affär!!
Måste vara nån inflyttad Tjåkkhultare...RolleHarris skrev:bor i skåne...

Vi riktiga Skåningar är både pålitliga och ärliga...