*GIGSPAM* W.E.T. i Gävle och Örebro

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++

*GIGSPAM* W.E.T. i Gävle och Örebro

Inlägg av Aslan »

Här kommer lite *GIGSPAM*:
Lirar med bandet W.E.T. i Gävle 24/5 och Örebro (Metallsvenskan) 25/5!!!
Bandet består bl a av: Jeff Scott Soto (Yngwie, Talisman, Journey, Soul Sirkus etc), Erik Mårtensson (Eclipse och demon-producent inom melodiös hårdrock) och Robert Säll (Work of Art, demon-låtskrivare) m fl.

Kom gärna förbi och ta en öl eller tre:) Vore kul att träffa lite PrataBasare IRL:)

Kolla även in de två plattorna med W.E.T. på Spotify. Senaste plattan heter Rise Up. Jag spelar inte på plattorna men medverkar live.
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem

Re: *GIGSPAM* W.E.T. i Gävle och Örebro

Inlägg av eeakga »

Sweet! W.E.T är ju riktigt bra. Och Örebro är ju så nära...
Borde man ju försöka ta sig iväg på.

Och på tisdag spelar Michael Ruff i Örebro. Två bra spelningar på samma vecka minsann. :)
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++

Inlägg av lowfreq »

Har en liten ådra som diggar den här melodiösa hårdrocken. Blandade ihop det först och tänkte på A.C.T som också är stundtals balla, gillar du dom?
W.o.A. och W.E.T har ett skönt stuk. Men, i ärlighetens namn.. så är låtarna väldigt lika varann om man lyssnar på en hel platta och personligen kan jag då tröttna på det.
Favoriten är nog Work of Art "Why Do I" plattan.
Och jag har en stark känsla av att dessa grabbar med Denander i spetsen m.fl. är väldigt inspirerade av Toto, huh?
Kan tänka mig att se vilket som helst av dom här banden.. men då i Sthlm. :)
Don't mess with me, I do not want any treble!
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Hmm? Som östgöte reagerar man liiiite på namnet.
http://sv.wikipedia.org/wiki/W.E.T" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++

Inlägg av Aslan »

kmo skrev:Hmm? Som östgöte reagerar man liiiite på namnet.
http://sv.wikipedia.org/wiki/W.E.T" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag förstår det!:) Jerry Prytz var min första baslärare:)

Detta W.E.T. är en kombination av bandnamnet som de tre huvudpersonerna kommer ifrån: Work of Art, Eclipse och Talisman. En skivbolagskonstruktion som jag egentligen tycker är sådär:)
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++

Inlägg av Aslan »

lowfreq skrev:Har en liten ådra som diggar den här melodiösa hårdrocken. Blandade ihop det först och tänkte på A.C.T som också är stundtals balla, gillar du dom?
W.o.A. och W.E.T har ett skönt stuk. Men, i ärlighetens namn.. så är låtarna väldigt lika varann om man lyssnar på en hel platta och personligen kan jag då tröttna på det.
Favoriten är nog Work of Art "Why Do I" plattan.
Och jag har en stark känsla av att dessa grabbar med Denander i spetsen m.fl. är väldigt inspirerade av Toto, huh?
Kan tänka mig att se vilket som helst av dom här banden.. men då i Sthlm. :)
A.C.T är ett grymt bra band. Dock ser jag väl att det är mer Symfonirock än Melodiös hårdrock men gränsen kan ju vara lite diffus:)
Många inom denna genre är ju inspirerade av Toto och Journey. Inte minst Work of Art:) W.E.T. är ju lite hårdare men fortfarande starka refränger så de tycker jag sticker ut, men jag är ju lite partisk:)
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++

Inlägg av Aslan »

Bumpar tråden lite om nån Gävlebo/Örebroare har missat detta:)
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+

Inlägg av John Sane »

Hoppas ni har en fantastisk helg. Det är en dröm att som basist få spela med Robban tycker jag. Det känns som att basen spelar sig själv ungefär, han är verkligen galet bra.
Senast ändrad av John Sane den lör okt 08, 2011 23:21, ändrad totalt 1 gång
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
Skriv svar