Bass Mayhem lämnar Prata Bas

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Ingemar Sundström
Medlem+

Re: Sv: Bass Mayhem lämnar Prata Bas

Inlägg av Ingemar Sundström »

ventus skrev:Just såna här trådar ska man låsa för det skapar så dålig atmosfär i luften. Senaste dagarna har man läst endast om de som är missnöjda och lämnar forumet. Är du missnöjd lämna forumet och för dem du tror kommer sakna dig skicka ett PM. Barnsligt på jävligt hög nivå.
Nej där tycker jag du har fel. Hur ska man komma åt problemet om man låser tråden? En öppen diskussion och lite självinsikt och respekt så löser det sig på sikt.
Ingemar
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Re: Bass Mayhem lämnar Prata Bas

Inlägg av GandhiMK2 »

blackparkas skrev:
f-bass skrev:Där rök dina friplåtar,bonnläpp!!

Tack gode Gud för det så jag slapp se/höra eländet!!!
VA!? Line'ade helnoter har ALDRIG, jag repeterar , ALDRIG låtit så fett och odistinkt som ur min bas i sommar. Du kommer att missa ditt livs sub-upplevelse. HAH!
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

f-bass skrev:
blackparkas skrev:

VA!? Line'ade helnoter har ALDRIG, jag repeterar , ALDRIG låtit så fett och odistinkt som ur min bas i sommar. Du kommer att missa ditt livs sub-upplevelse. HAH!
Hm... Ok. Förlåt då.

Vill du låna lite prylar så det låter bra om dig istället? :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Fernan
Kontot är inaktiverat

Re: Sv: Bass Mayhem lämnar Prata Bas

Inlägg av Fernan »

Ingemar Sundström skrev:
ventus skrev:Just såna här trådar ska man låsa för det skapar så dålig atmosfär i luften. Senaste dagarna har man läst endast om de som är missnöjda och lämnar forumet. Är du missnöjd lämna forumet och för dem du tror kommer sakna dig skicka ett PM. Barnsligt på jävligt hög nivå.
Nej där tycker jag du har fel. Hur ska man komma åt problemet om man låser tråden? En öppen diskussion och lite självinsikt och respekt så löser det sig på sikt.
Ingemar
Ja precis, det här är ju just ett Diskussionsforum. Olika åsikter ventileras och det finns inte en chans att två personer med motsatta åsikter kan enas. Man kan då moget konstatera att man tycker olika, istället för att framhärda och sen i förlängningen skicka PM. Håll inte på , som ordspråket lyder.

Det som har fått forumet att gå i taket några gånger är inlägg som upplevts som kaxiga eller nedlåtande, om man tänker ett par gånger och läser igenom vad man skrivit innan man trycker på Skicka så kanske detta kan undvikas.

Många skriver att man inte ska bry sig om provocerande inlägg, lite fel tycker jag. Reagera på såna inlägg, moderera dem efter behov och vidta åtgärder mot "troll" så blir PB ett trevligare ställe där flera vågar blanda sig i diskussioner.

Min högst personliga åsikt, tack för ordet.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Amen Fernan. Verkligen.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

blackparkas skrev:
f-bass skrev:
blackparkas skrev:

Hm... Ok. Förlåt då.

;-)
Jag hade nog kunnat skaka fram en Carbine 9 och ngn fet låda men sket i det till in-ear-kompisarnas fromma...;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Kontakt:

Inlägg av Nick »

f-bass skrev:
blackparkas skrev:

Var kommer du att spela? Finns det någon turnéplan att läsa?
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

f-bass skrev:
blackparkas skrev:
f-bass skrev:
blackparkas skrev:

Hm... Ok. Förlåt då.

;-)
Jag hade nog kunnat skaka fram en Carbine 9 och ngn fet låda men sket i det till in-ear-kompisarnas fromma...;-)

Carbine M9 och feta lådor finns det i Bollnäs om du vill skrämma slag på medmusikanterna.... :D

Bullen
Medlem++

Inlägg av Bullen »

Synd att folk kastar in handduken en efter en, men tror man kommer se de flesta här igen när saker lagt sig. Har ju alltid gått i vågor på det här forumet och kommer säkerligen göra i fortsättningen också. Att folk ibland tjafsar med varandra är oundvikligt, särskilt när det handlar om icke face-to-face diskussioner, och det är tråkigt att det ibland ska behöva gå så långt som det gör men om folk som sagt kunde anpassa "håll inte på" principen och även se sin egen del i saker och ting så hade man snabbt kunnat lägga majoriteten av de stora tjafsen här bakom sig. Instämmer med att man inte ska ignorera all skit utan istället säga ifrån, men gränsen mellan att säga ifrån och att själv ge sig in i sandlådan är ganska hårfin. Sunt förnuft och ett öppet sinne goes a long way anser jag och det stämmer även på pratabas.
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

Nick skrev:
f-bass skrev:
blackparkas skrev:

Var kommer du att spela? Finns det någon turnéplan att läsa?
+1

... och var det någon som nämnde friplåtar? Gratis är gott. Vad är det för musik? Vad är det för band? Ska ni backa upp Rebecca Black?
Skriv svar