Ingemar Sundström skrev:ventus skrev:Just såna här trådar ska man låsa för det skapar så dålig atmosfär i luften. Senaste dagarna har man läst endast om de som är missnöjda och lämnar forumet. Är du missnöjd lämna forumet och för dem du tror kommer sakna dig skicka ett PM. Barnsligt på jävligt hög nivå.
Nej där tycker jag du har fel. Hur ska man komma åt problemet om man låser tråden? En öppen diskussion och lite självinsikt och respekt så löser det sig på sikt.
Ingemar
Ja precis, det här är ju just ett Diskussionsforum. Olika åsikter ventileras och det finns inte en chans att två personer med motsatta åsikter kan enas. Man kan då moget konstatera att man tycker olika, istället för att framhärda och sen i förlängningen skicka PM. Håll inte på , som ordspråket lyder.
Det som har fått forumet att gå i taket några gånger är inlägg som upplevts som kaxiga eller nedlåtande, om man tänker ett par gånger och läser igenom vad man skrivit innan man trycker på Skicka så kanske detta kan undvikas.
Många skriver att man inte ska bry sig om provocerande inlägg, lite fel tycker jag. Reagera på såna inlägg, moderera dem efter behov och vidta åtgärder mot "troll" så blir PB ett trevligare ställe där flera vågar blanda sig i diskussioner.
Min högst personliga åsikt, tack för ordet.