Jag har tyvärr inte testat nog många förstärkare för att kunna uttala mig om det där med köttma, men många verkar ju vara inne på din linje, både här och på t.ex. Talkbass. Det vore intressant att testa lite olika förstärkare, sida vid sida, någon gång, för att jämföra graden av köttma.kmo skrev:Är väl något personligt mot moderna lättviktssteg kanske. Tycker att Parkas mytomspunna köttma ej infinner sig, inget tryck helt enkelt. Trots att dom ofta kan spela galet högt.
Är 50 det nya 70?
- peter_s
- Medlem++
Re: Är 50 det nya 70?
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
Jag är nöjd med min MB fusion. Den låter bra till det jag använder den till. Mindre kyrkogigg och olika former av jazz. I de sammanhangen vill jag ändå inte ha så mycket kötta.
Skulle jag börja spela tyngre rock skulle jag skaffa mig en annan topp.
Skulle jag börja spela tyngre rock skulle jag skaffa mig en annan topp.
- bjelkeman
- Medlem++
- Kontakt:
Glanshammar i år var rena Mecka för mig i det avseendet. Det fanns nästan allt jag ville prova och mer därtill. Jag ser att Klippan erbjuder endel att prova. Gör det!peter_s skrev:Jag har tyvärr inte testat nog många förstärkare för att kunna uttala mig om det där med köttma, men många verkar ju vara inne på din linje, både här och på t.ex. Talkbass. Det vore intressant att testa lite olika förstärkare, sida vid sida, någon gång, för att jämföra graden av köttma.kmo skrev:Är väl något personligt mot moderna lättviktssteg kanske. Tycker att Parkas mytomspunna köttma ej infinner sig, inget tryck helt enkelt. Trots att dom ofta kan spela galet högt.

Spelar metall med Orbital Decay.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
- kmo
- Medlem++
Testa är nog det enda rätta, gärna i en bandsituation. Det är nog först där man märker om man saknar köttman eller inte...peter_s skrev:Jag har tyvärr inte testat nog många förstärkare för att kunna uttala mig om det där med köttma, men många verkar ju vara inne på din linje, både här och på t.ex. Talkbass. Det vore intressant att testa lite olika förstärkare, sida vid sida, någon gång, för att jämföra graden av köttma.kmo skrev:Är väl något personligt mot moderna lättviktssteg kanske. Tycker att Parkas mytomspunna köttma ej infinner sig, inget tryck helt enkelt. Trots att dom ofta kan spela galet högt.
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
- peter_s
- Medlem++
Det är min plan.bjelkeman skrev:Glanshammar i år var rena Mecka för mig i det avseendet. Det fanns nästan allt jag ville prova och mer därtill. Jag ser att Klippan erbjuder endel att prova. Gör det!

Så är det ju. Jag är nöjd med hur min "rigg" levererar, vad gäller ljudkvalitet o.dyl., men ibland känns det som om det är något som saknas. Både när vi repar, och på gig. Kanske är det just köttma som saknas?kmo skrev:Testa är nog det enda rätta, gärna i en bandsituation. Det är nog först där man märker om man saknar köttman eller inte...peter_s skrev:Jag har tyvärr inte testat nog många förstärkare för att kunna uttala mig om det där med köttma, men många verkar ju vara inne på din linje, både här och på t.ex. Talkbass. Det vore intressant att testa lite olika förstärkare, sida vid sida, någon gång, för att jämföra graden av köttma.kmo skrev:Är väl något personligt mot moderna lättviktssteg kanske. Tycker att Parkas mytomspunna köttma ej infinner sig, inget tryck helt enkelt. Trots att dom ofta kan spela galet högt.