Nu kommer det svåra. Jag har ett par olika alternativ till inhandlandet, men inget känns helt självklart! Hoppas på lite råd (lovar inte att jag följer dem dock):
1) USA - jag kan köpa den hos en bra näthandlare i USA för just över 200$ (1400kr) m frakt till Sverige. MEN, om den fastnar i tullen (vilket den antagligen gör) tillkommer ju de avgifterna (+moms) och då är vi uppe i just under 2.000kr + något osäker leveranstid (posten är inte alltid snabba med småpaket i tullen).
2) Tyskland - jag kan köpa den på Thomann eller annan liknande kraut-butik för just över 200€ + frakt, vilket kommer hamna just över 2.000kr men med hyfsat stabil leveranstid.
3) Lokala butiken - Luthman listar den för 2595:-, jag brukar få bra rabatt hos lokala handlaren och kanske kan hamna runt 2.000-2.200kr eller så där. Men handlar jag där förutsätter det att han kan garantera snabb (typ...direkt) leverans. Plus-sidan är såklart att det är bra för vår "relation" och mitt samvete att handla där

Så...vad göra...kosta på en hundring eller två och handla lokalt? Chansa med tull o moms från USA? Eller Deutsches geshoppingen?
What to do, what to do....