Använda reseadapter

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Trollis
Medlem

Använda reseadapter

Inlägg av Trollis »

Hej på Er!

Jag ska till England för 7 st gig i Augusti och funderar på hur jag ska göra med strömförsörjningen till pedalerna.

Kan man lita på reseadaptrarna man köper på tex claes ohlsson eller bör man satsa på att använda batterier?

Mvh//Trollis
Spector Rebop5DLX, Squire VM fretless jazz, EBSClassic 450 och EBS Classicline 410
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Re: Använda reseadapter

Inlägg av fieldflower »

England har samma ström som vi, men annat uttag.
Om du tar med svensk grendosa och köper en UK-adapter kan du klara dig med enbart en adapter till allt möjligt.

Adaptrar är synnerligen enkla prylar så de håller säkert.
Kostar ju peanuts, så köp 2-3 vettja så har du för framtida behov, eller som trampa-sönder-ersättning.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem

Inlägg av eeakga »

Jag har iaf inga dåliga erfarenheter av vanliga standard reseadapters av Clas Ohlsson-typ. Har iofs aldrig använt dem till musikprylar, men en hel del till datorer. Jag antar att de är specade för någon maxström, men det lär du ju inte komma i närheten av ens med ett stort gäng pedaler.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av bjelkeman »

Jag har bara dåliga erfarenheter av de flesta adaptrar. Jag tycker de pajar när jag inte har tid att fixa en ny. Jag gör så här istället (fast tvärt om är det du behöver). Jag har en hel påse med engelska kontakter jag kan skicka en eller två om du behöver.
image.jpg
image.jpg (129.68 KiB) Visad 244 gånger
Spelar metall med Orbital Decay.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
Trollis
Medlem

Inlägg av Trollis »

Tack för alla tips!

Det blev 2 st vanliga reseadaptrar från claes ohlsson. Funkade kanon kan meddelas. :)
Spector Rebop5DLX, Squire VM fretless jazz, EBSClassic 450 och EBS Classicline 410
Skriv svar