Ett klipp...

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem

Inlägg av Bean »

För att inte medverka till att röra upp känslostorm i onödan hos vissa får jag väl påpeka att jag inte alls skrattar åt killen utan åt Basmartins m. fl. kommentarer..
Sen kan man ju tycka vad man vill om videon.
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Jag har inga problem med att man garvar åt honom.
Menade mer att i mina ögon är han ju inte i närheten av så dålig att det blir komiskt.

Men åas så har jag aldrig lyssnat på orginalet.

Det blir nästan lika nördigt som när jag tittar på en spelfilm och det stormar fram ett antal fotografer i bild och jag garvar åt att de håller i en kamera som en fotograf aldrig skulle göra.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem

Inlägg av Bean »

Geddy_Lee skrev:Jag har inga problem med att man garvar åt honom.
Menade mer att i mina ögon är han ju inte i närheten av så dålig att det blir komiskt.
Det tycker inte jag heller.
Jag skulle inte fixa att planka det solot bättre än vad han gör (har i o f s aldrig försökt), men jag hade heller aldrig lagt ut en video på mitt ev. försök för den delen.

Bean's Bassics
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

Geddy_Lee skrev:Jag har inga problem med att man garvar åt honom.

Men åas så har jag aldrig lyssnat på orginalet.

Det blir nästan lika nördigt som när jag tittar på en spelfilm och det stormar fram ett antal fotografer i bild och jag garvar åt att de håller i en kamera som en fotograf aldrig skulle göra.
Fast han är verkligen inte bra, Geddy. Det går fort, men det låter fel och illa. Och han lägger upp det på YouTube för att folk ska bli impade av hans skills.

Det är inte nördigt att garva åt honom.
Användarvisningsbild
Danko_Jim
Medlem

Inlägg av Danko_Jim »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rv1EteQhiDo[/youtube]

Ja jä.lar....
Malt är bättre än majs.
-----------------------------------------------------------
Ibanez SR, Kasuga J Bas,
, Calsbro stingray, Ibanez PD7, Ashdown envelope, Line 6 Bas pod, osv
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++

Inlägg av Svarte_Jack »

Liten skrev:
Svarte_Jack skrev:http://youtube.com/watch?v=b13rwM2XPxQ vi kan väl se det där lite som ett mål på vad som vore schysst att lira och klara. Fast det är svårt att välja nåt. Det är en stor fråga.
Hade nästan på känn att det var sådär du definierade bas.. ;)
Nåt fel med det eller?
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

dereborn

Inlägg av dereborn »

the_great_alfonzo skrev:[youtube]http://youtube.com/watch?v=XSYrTKXLYH0[/youtube]
8)
men va fan...
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Svarte_Jack skrev:
Liten skrev:
Svarte_Jack skrev:http://youtube.com/watch?v=b13rwM2XPxQ vi kan väl se det där lite som ett mål på vad som vore schysst att lira och klara. Fast det är svårt att välja nåt. Det är en stor fråga.
Hade nästan på känn att det var sådär du definierade bas.. ;)
Nåt fel med det eller?
Inget alls!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
dereborn

Inlägg av dereborn »

Det är egentligen ganska häftiget med basism - och musik överhuvudtaget - att det är sån oerhörd bredd, vidd och djup i ämnet... Det där klippet med Nitti (?) innehåller ingenting som jag kännermej besläktad med, inget jag blir varken glad, ledsen eller arg av. Inte heller blir jag sugen på att lära mej nåt nytt, köpa några nya skivor eller försöka förstå någon hittills okänd musikstil bättre. det är bara JÄTTETRÅKIGT!!!!! Brunt liksom, som tröjan han har på sej. (Påminner han inte rätt mkt om Flanders, grannen till the Simpsons?)

Om "att vara basist" bara innebar det där, så skulle jag inte vara basist, men nu är det så stort att både jag o han, lemmy o nikki sixx samt NHÖP kan vara basister o ha glädje o utbyte av det!

Häftig tanke.

Hälsar filosofiavdelningen
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem

Inlägg av Bean »

dereborn skrev:Det är egentligen ganska häftiget med basism - och musik överhuvudtaget - att det är sån oerhörd bredd, vidd och djup i ämnet... Det där klippet med Nitti (?) innehåller ingenting som jag kännermej besläktad med, inget jag blir varken glad, ledsen eller arg av. Inte heller blir jag sugen på att lära mej nåt nytt, köpa några nya skivor eller försöka förstå någon hittills okänd musikstil bättre. det är bara JÄTTETRÅKIGT!!!!! Brunt liksom, som tröjan han har på sej. (Påminner han inte rätt mkt om Flanders, grannen till the Simpsons?)

Om "att vara basist" bara innebar det där, så skulle jag inte vara basist, men nu är det så stort att både jag o han, lemmy o nikki sixx samt NHÖP kan vara basister o ha glädje o utbyte av det!

Häftig tanke.

Du får veckans ros av mig, broder. :playing:

Bean's Bassics
Användarvisningsbild
Fernan
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Fernan »

dereborn skrev:Det är egentligen ganska häftiget med basism - och musik överhuvudtaget - att det är sån oerhörd bredd, vidd och djup i ämnet... Det där klippet med Nitti (?) innehåller ingenting som jag kännermej besläktad med, inget jag blir varken glad, ledsen eller arg av. Inte heller blir jag sugen på att lära mej nåt nytt, köpa några nya skivor eller försöka förstå någon hittills okänd musikstil bättre. det är bara JÄTTETRÅKIGT!!!!! Brunt liksom, som tröjan han har på sej. (Påminner han inte rätt mkt om Flanders, grannen till the Simpsons?)

Häftig tanke.

Djupt och bra sammanfattat, instämmer helt
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++

Inlägg av Svarte_Jack »

Svarte_Jack skrev:...vi kan väl se det där lite som ett mål på vad som vore schysst att lira och klara. Fast det är svårt att välja nåt. Det är en stor fråga.
Citerar mig själv.

Så precis som jag skrev så innebär det inte bara det där.

Tack.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Svarte_Jack skrev:
Svarte_Jack skrev:...vi kan väl se det där lite som ett mål på vad som vore schysst att lira och klara. Fast det är svårt att välja nåt. Det är en stor fråga.
Citerar mig själv.

Så precis som jag skrev så innebär det inte bara det där.

Tack.
Stå på dig Jack! Jag hurrar för dig!!
Jag vet att du klarar det! (efter jag såg din avatar! :wink: )
Trodde du va typ 20.. men med den där frilla på trackreckord måste du minst va 30.. MINST! :D
Jag har nog något liknande foto liggandes hemma.. ska fan ta och leta på det..
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Skriv svar