Får man ta med en säckkärra på Gotlandsbåten?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Skriv svar
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Får man ta med en säckkärra på Gotlandsbåten?

Inlägg av blackparkas »

Om det inte löser sig med låda på annat vis...

Får man ta med en säckkärra på Gotlandsbåten?!
Spänna fast mina 1x15 på den och bara knata ombord?
Har bara åkt bil till Gotland förut... alltså bil på båt...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Re: Får man ta med en säckkärra på Gotlandsbåten?

Inlägg av Jan Hellman »

blackparkas skrev:Om det inte löser sig med låda på annat vis...

Får man ta med en säckkärra på Gotlandsbåten?!
Spänna fast mina 1x15 på den och bara knata ombord?
Har bara åkt bil till Gotland förut... alltså bil på båt...
Jag vart över och gigade innan sommaren. Surrade på min AER-stärk, min Stick och en liten väska på en pirra, lastade den på bussen till Nynäs och framme vid färjeterminalen pratade jag med en i personalen och förklarade att jag hade musikinstrument med mig och frågade om det var ok att ta med pirran ombord på båten istället för att checka in den då det handlade om ömtåliga prylar. Det var inga problem. Men på hemvägen var det däremot problem. Inte vid biljettluckan där jag frågade samma sak som på överfarten och fick OK även där men precis innan jag skulle kliva ombord på båten stod där en gotländsk vakt i uniform med Gotlandsbolagets emblem på. Han klev fram och stoppade mig och var rejält otrevlig.

Han: -"Stopp och belägg! Vad har du där! Allt bagage ska checkas in"!

Jag: -"Musikinstrument. Jag har varit och spelat på ön. Det var ok att ta med prylarna ombord på överresan och jag frågade i biljettluckan precis nyss och dom sa också att det var ok".

Sen började han dividera och hålla på. Han sa att jag borde frågat honom först varpå jag svarade att jag inte hade en aning om att han skulle stå precis innan där man klev på båten och jag hade ju faktiskt redan fått ett OK redan..... Han blev skitsur och dividerade med mig i en kvart. Några minuter innan båten skulle lägga ut kom någon som bevisligen hade högre rang än idioten jag pratade med och han frågade hur det stod till här. Jag förklarade det hela och berättade hur hans kollega behandlat mig varpå den första snubben fick onda ögat av den andra och sen bad han mig om ursäkt och bad mig kliva ombord. MED pirran.....!

Så det är olika verkar det som. I stort funkade det men idioten som bråkade hade antingen vaknat på fel sida eller hade likt många gotlänningar svårt för fastlänningar och jävlades bara för det. Nu är det ju lågtrafik så dom bryr sig säkert mindre nu än när jag åkte under sista dagarna i juni. Om jag får gissa. Ring rederiet och fråga. Det gjorde inte jag. Men det funkade i alla fall. Förutom incidenten med idioten ifråga.....
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Checka in bagage!? På Gotlandsfärjan?!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av bjelkeman »

Bagage
Du får ta med dig så mycket bagage du själv kan bära på resan. Bagaget inlämnas vid färjeterminalen. Maxvikt per bagageenhet 25 kg. Inlämnat bagage skall vara väl förpackat i väska eller liknande och vara uppmärkt med namn och telefonnummer. Ett handbagage per passagerare är tillåtet i passagerarutrymmena (maxmått höjd 40, längd 50, bredd 30 cm).
http://www.destinationgotland.se/Farja/ ... for-resan/" onclick="window.open(this.href);return false;
Spelar metall med Orbital Decay.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

blackparkas skrev:Checka in bagage!? På Gotlandsfärjan?!
Jepp. Som på en flygplats. Åtminstone när man ska över från Nynäs. Trodde att det var detta du syftade på när du frågade om att ta ombord en pirra med ömtålig musikutrustning. Allt utom handbagage måste checkas in på ett rullband som tar bagaget till båten.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Wtf... Allvarligt?

Hur i hela friden ska 4 band få med sig 6 gitarrer/basar per band och ev. förstärkare!?

Användarvisningsbild
Hatt_Johan
Medlem+

Inlägg av Hatt_Johan »

Jag tog med mig en säckkärra över till Sverige när jag hämtade mina lådor i Oskarshamn. Stannade inte ens en timme i Oskars. Billigare än att skicka.
Leading Light
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=imATF-ZkoEc[/youtube]
Fender 70's Precision Olympic White
EBS Multidrive och Multicomp
Korg Pitchblack
Ibanez Pd7 + Boss LS-2
Rocktron Hush Super C
Ampeg Svt-3 Pro, Svt410He, Svt115E
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

blackparkas skrev:Wtf... Allvarligt?

Hur i hela friden ska 4 band få med sig 6 gitarrer/basar per band och ev. förstärkare!?
Gotland. Ön som Gud glömde. ;) Enklast är nog att lasta in alltihop i en bil och köra ombord. Ring Gotlandsbolaget och fråga om råd. Är väl mitt råd. ;)
Användarvisningsbild
olabola
Medlem++

Inlägg av olabola »

Vänta till isen lägger sig å ta sedan bilen över..
Eller..just ja..ingen bil var det ju..
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

Jag har gjort det en gång, hade tre stationära datorer med skärmar i ett jättepaket på en pirra. Det var några år sedan men ingen reagerade på mitt jättepaket. Det har kanske ändrats sedan dess.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem

Inlägg av engson »

"Får man ta basen med sej ut på båten?
Den är snäll och den har vatt' en riktig vän..."
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Färjan är full hela söndagen på bildäck så det går inte att boka om biljetterna..

MEN!

Som det visar sig ska jag och Hatt-Johan turnera en sväng tillsammans och jag får låna hans låddor i Visby!
Lysande!!

Skriv svar