Var hittar man "hårdare" skumgummi
-
- Medlem+
Var hittar man "hårdare" skumgummi
Var kan man hitta sånt, tänkte inreda en väska från Jula för ett hembyggt litet pedalbord och en Dbx kompressor. Tänkte göra två våningar med kompressorn underst och pedalbordet på den. Då skulle det vara fint med hårdare skumgummi som är ca 50 mm tjockt att skära ut ett utrymme för kompressorn som sen pedalbordet vilar på och sist ett tunnare lager övanför pedalbordet. Nån som vet var man hittar lämpligt skumgummi?
- Diesel
- Medlem++
-
- Medlem+
Jag skulle nog behöva en bit som är ca 500X400 mm som är ca 50 mm tjock och två biltar som är ca 500X400 och 30 mm tjocka, dock så kan man ju limma ihop flera lager till rätt tjocklek. Finns det nåt finare namn för negerskin, så man kan söka på hemsidorna hos bygghandlarna? Har dåligt med byggaffärer där jag bor men skall nog till Luleå till helgen.Gå till bygghandeln och hör om de har något så tjockt negerskinn..
Men vilken storlek ska du ha, kan kanske fixa ett som är rätt tjockt
- Geddan
- VIP medlem
Det finns stoppning till verktygsväskor på Clas Ohlson, som jag använder till min kameraväska.
Ca 1 tum tjocka, med rutmönster för att man ska kunna skära ut för verktyg eller vad man nu vill skydda.
Jag mätte precis och de är ca 50*40 cm.
Gasnska dyra dock.
Finns även ett bottenskikt som är lite enklare i samma storlek.
Jaja....läs själv.
http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... d=15436167
Ca 1 tum tjocka, med rutmönster för att man ska kunna skära ut för verktyg eller vad man nu vill skydda.
Jag mätte precis och de är ca 50*40 cm.
Gasnska dyra dock.
Finns även ett bottenskikt som är lite enklare i samma storlek.
Jaja....läs själv.
http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... d=15436167
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- Liten
- Hedersmedlem
-
- Medlem+
- Diesel
- Medlem++
Ett negerskinn är ett liggunderlags-liknande isoleringsmaterial..Dr_Blues skrev:Diesel skrev:Gå till bygghandeln och hör om de har något så tjockt negerskinn..
Oops behöver definition på följande beskrivning "så tjockt negerskinn.."
Syftar det på en... Vad??? (tänk politiskt korrekt och rädda ditt skinn)
![]()
jag vet inte vad det heter egentligen, byggare kallar det iaf för negerskinn.
- Diesel
- Medlem++
jag ska kolla om jag får tag på nå sånna imorrn..busse skrev:Jag skulle nog behöva en bit som är ca 500X400 mm som är ca 50 mm tjock och två biltar som är ca 500X400 och 30 mm tjocka, dock så kan man ju limma ihop flera lager till rätt tjocklek. Finns det nåt finare namn för negerskin, så man kan söka på hemsidorna hos bygghandlarna? Har dåligt med byggaffärer där jag bor men skall nog till Luleå till helgen.Gå till bygghandeln och hör om de har något så tjockt negerskinn..