Tack för sympatierna. Det hela är jäkligt segt.
Halkade i badhuset i Oxelösund. Det var regnigt i fredags och barnen behövde aktiveras... Det slutade med över fyra timmar på akuten i Nyköping och ett medskick att "det här kan behöva opereras för att bli bra". På torsdag vet jag mer
Gjorde nå´t liknande för tre år sedan, var till Återbruket på skärtorsdagen för att slänga skräp och skulle åka till Gotland för gig tidigt morgonen efter. En vajer som höll ett lock till en container gick av och locket slog av båda underarmsbenen i höger arm. (Jag är glad att jag inte tittade ner i containern "undrar om det är här man slänger wellpapp..?" då hade nog huvudklunsen hamnat därnere...)
Läkarvetenskapen skruvade ihop mig till i princip nyskick och inom en vecka kunde jag börja lira lite försiktigt hemma. När du trappat ner på värktabletterna så kan du ju börja öva på tum-slappen i alla fall? Krya på dig!
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II. VÅGA VÄGRA VOLVO !!!
Hitman, jösses vilken läskig olycka du var med om!
Jag provade igår kväll lite av morfinderivatet jag fick på recept, för nu har det börjat ila, värka och krypa under gipset. Än så länge är jag så pass öm att jag inte kan göra något med höger arm. Intressanta problem uppstår redan vi frukostbordet, kan inte öppna burkar, skära bröd, hyvla ost eller öppna yoghurtförpackningen. Med svårigheter kan jag trycka smör på mackan. Har vunnit lite insikter hur det kan vara att ha en kronisk funktionsnedsättning samt att mycket av vad man tar för givet kan plötsligt förändras.
I torsdags var jag på uppföljning i Huddinge (Karolinska). Men eftersom de bokat så att jag träffade läkaren innan nya bilder tagits kunde någon mer träffsäker prognos svårligen ges. Så vi bestämde att läkaren skulle ringa mig på eftermiddagen efter att ha kollat på plåtarna. Men så blev det inte, jag får jaga besked under veckan som kommer...