Basdöden i Sverige?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Re: Basdöden i Sverige?

Inlägg av AlbinH »

Eagle Hazze skrev:Bra liknelse tänker även på scfi rullen där aliens suger in kärnvapen och röker upp fem. De förintas i slutet av countrymusik
Jävlars vad ballt!!!

Var det Waylon Jennings??? :tummenupp: :nickar: :vinkar:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Kommerinteåtminmail
Medlem

Inlägg av Kommerinteåtminmail »

Vems bas är det som har dött?? Beklagar sorgen...
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

Ska rota fram titeln senare på filmen tror faktiskt att det var Waylon

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Micael
Medlem+

Inlägg av Micael »

Eagle Hazze skrev:Ska rota fram titeln senare på filmen tror faktiskt att det var Waylon

Mars Attacks?
www.toothpaste.se
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Micael presenterar sig
Användarvisningsbild
Pelleper
Medlem+

Re: Sv: Basdöden i Sverige?

Inlägg av Pelleper »

Roger Hedin skrev:
Pelleper skrev:
Nick skrev:
Roger Hedin skrev:
Pelleper skrev:... de har väldig sällan det jag vill ha hemma, de kan ej heller ta hem ett enstaka ex för test innan man eventuellt köper...
Självklart kan de inte det. Om du inte köper så blir saken hängande, då de flesta grossister inte tar tillbaka beställda saker. Firmor har ingen ångerrätt. Om du handlar hos deutschmanlänningen får du inte heller prova innan. Du får slanta upp och köpa, sen skicka tillbaka och få pengar tillbaka med allt krångel det innebär.
Fast det är inte alltid de kan ta hem saker, även fast jag bestämt mig att jag vill köpa dom.
Har väntat snart ett år på en power supply till en Casio synth."Inga problem, det beställer vi hem" Efter ett tag börjar man känna sig tjatigt när man kommer in och frågar hur det går...

Hade varit skönt med ärliga svar. "Tyvärr, vi kan inte ta hem det här!" Istället för att lova saker som man inte kan hålla.
+massor på det. Att dom säger att dom ordnar det men dom ändå inte levererar, det är mycket tråkigt men vanligt. Har erfarenheter från flera olika musikhandlare när det gäller detta, allt mellan en sort strängar och basställ till baslådor och annat. Säg NEJ om ni inte vill eller kan leverera :(

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
Jag har ALDRIG stött på det problemet. Om de kan så ordnar de, om de inte kan så säger de det. 4Sound här i Norrköping har t.o.m. tagit hem sånt som de egentligen inte "ska" ta hem bara för att jag hellre köper av dem än av den-där-ni-vet. Omoget "skitungeri" lyser med sin frånvaro där; alla intentioner är goda. Om det sen inte skulle gå ordna så säger de det. Ta med lite gofika till din favvohandlare med jämna mellanrum; det blir trevligt och så får du själv säkert en kopp kaffe också...
Nu måste farbror tänka på hjärtat och lugna ner sig lite. Jag bara sa vad JAG har upplevt, inte vad ALLA upplever, jag är ju inte mallen för alla ;). Tänker fortsätta att handla av dom som KAN och VILL leverera det jag vill ha, nåt annat är ju otänkbart, hur ska jag annars stilla min GAS? ;)

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
/Pelle

Schatz Jazz, ARES Custom Jazz, 3/4 kontrabas
EBS HD350
EBS NeoLine 112 x2
EBS MicroBass II
Fender Rumble 100 V3
TC Polytune Mini
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++

Inlägg av Peavey Dude »

Elmelids Musik i Höör har ett bättre basutbud än MÅNGA av musikaffärerna jag varit i. De har ett litet rum med high-end basar och guror och där hänger ett par ovanliga Warwicks bl.a. Men överlag så suger bas-utbudet i sverige.
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Basare skrev:
blackparkas skrev:Fast... Rotosound 66 ÄR ju skit så de gjorde dig ju en tjänst!! :D

Nä, inge större fel på 66-or, men DR-strängarna funkar SÅ mycket bättre när man stämmer ner!
50-110 Rotosound känns mjukare än Dr 45-105.
Finns det DR Hi-Beams 30 - 125 i Bollnäs?

Inget Bollnäs har på hyllan tyvärr, men finns det i lager så grejar jag det, annars tar det, av egen erfaenhet, jättelång tid att få hem..

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Fernan
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Fernan »

Eagle Hazze skrev:Ska rota fram titeln senare på filmen tror faktiskt att det var Waylon

Var det inte låten "Indian Love Call" ?
Användarvisningsbild
Elfström
VIP medlem

Inlägg av Elfström »

Vad var det den här tråden handlade om?
Basdöden i Sverige? :lol: :lol: :lol:
Shut up and play yer guitar!
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

Fernan skrev:

Var det inte låten "Indian Love Call" ?
Filmen http://www.imdb.com/title/tt0116996/" onclick="window.open(this.href);return false;

låten Jodå det stämmer
[youtube]http://m.youtube.com/watch?v=HAdvqQzO1PY[/youtube]
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

Ursäkta grov OT

Användarvisningsbild
Elfström
VIP medlem

Inlägg av Elfström »

:lol: :lol:
:vinkar:
Shut up and play yer guitar!
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

Det kan vara trevligt att lista diverse musikaffärer i en tråd. PBfolk bor ju i hela Sverige så det vore en baggis.
Det i sin tur kanske kan trigga vissa affärer att utöka byta ut delar av sitt sortiment. Om t.ex. typ Sune letar efter en speciell bas och han genom tråden får reda på att just den modellen den i en musikaffär i Västerås. Då börjar det bli lite rörelse.
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

Då menar jag en positiv tråd där man berättar positiva basinnehav, inget gnällande på affärer som inte har diverse basar hemma. Det är kärvt att driva privat med tyskarna i hasorna. Jag tror mer på positiv respons som expansion.

Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av bjelkeman »

Så en länk lista, med lite axplock av det vi tycker är kul att de har inne?
Spelar metall med Orbital Decay.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

bjelkeman skrev:Så en länk lista, med lite axplock av det vi tycker är kul att de har inne?
Ja det vore väl trevligt, många lokala har lite dålig uppdatering av sina hemsidor på bl.a beg. så lite info här kan skapa GAS och hjälpa till med omsättningen.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Hm... Kanske egentligen skulle vara värt en egen kategori... Sedan har varje butik en tråd där man kan tipsa om vad som finns inne för tillfället...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

blackparkas skrev:Hm... Kanske egentligen skulle vara värt en egen kategori... Sedan har varje butik en tråd där man kan tipsa om vad som finns inne för tillfället...
Ja både butik i den omfattningen de tycker att en upplysning här är ok och pbare som tipsar om gas i butiker.
Användarvisningsbild
midlifecrisis
Medlem++

Inlägg av midlifecrisis »

De lokala Sam Ash o Guitar Center har ett enormt utbud av basar men priserna sjunker stadigt. Isynnerhet på beggat. Undrar var det slutar...
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Skriv svar