Visste ni att man får betalt för att skriva recensioner av grejer man köpt på Thomann? Dom betalar 10 euro för en lång och 5 euro för en kort. Maxbelopp 50 euro.
Inte cash men presentkort och det smäller ju nästan högre
Kanske inte är någon nyhet men jag visste det inte.
Om helvetet var en dålig plats skulle det vara kallt där!
Spelar just nu på: Rickenbacker 4001 -76, Travis Bean TB2000, Greco Mirage, Matamp Infernal GT200, Mesa Boogie Road Ready 2x15 +2x10.
Jo jag fick samma giltighetstid, jag undrade om man efter att ha fyllt i sin maxkvot på 50 euro kommer f chansen att tjäna in mer pengar typ om ett halvår eller om man har ett max på 50 euro och aldrig mer.
Spelar just nu på: Rickenbacker 4001 -76, Travis Bean TB2000, Greco Mirage, Matamp Infernal GT200, Mesa Boogie Road Ready 2x15 +2x10.
Mehhhh...
Nästa gång jag beställer från Thomann kanske det blir att regga ett konto på sambon, sen barnen, sen grannen. Sen kan man skriva hur mycket man vill.
Känns som om dom ger lite väl mycket betalt, 100 ord är ju ingenting om man ska beskriva något som är lite mer komplext än en sladd.
Jag tror att det var en grej dom körde för att bygga upp en rescensionsbas innan dom la upp dem till offentligheten. Det tog ett tag innan dom publicerade rescensionerna och då hade dom en jäkla massa.
Det var en riktigt bra idé av dem. Jag skrev ett gäng recensioner och fick 50 euro, vilket i sin tur gjorde att mitt nya rackcase kostade ungefär 200 spänn inkl. frakt.
Jag har inte fått något mail, men när jag kollade runt på "mitt kundcentrum" och scrollade mig längst ner så fanns där info om mina presentkort, värdet på dom och giltighetstid.
Jag hade lite korrespondens med tysken i ett annat ärende och passade på att fråga:
Mina varutillgodohavanden på 50 EUR har jag erhållit genom att recensera produkter jag tidigare köpt av er, fast mina sista recensioner gav inget ytterligare. Är 50 EUR max jag kan få eller är det så att jag måste handla upp dessa först för att sedan börja på ny kula?
Mvh. xxxxx xxxx
Hej xxxxx,
Ja, man kan max få 50 euro i presentkort för att recensera. Det går alltså inte att börja på ny kula.
Med vänliga hälsningar
xxxxxx xxxxxxx
Svenska säljavdelningen
Tydligen är det begränsat till 50€, för jag har handlat mer och skickat in nya recensioner men inte fått några fler presentkort. Det finns säkert en tidsgräns på X månader eller något...
"Eller något" var vad som gällde. 50€ och inget mer, vilket repliken ovanför min så tydligt sa...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin